• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402070100137
  • خبرنگار : 71541

آخرین اخبار از آزادراه شیراز - اصفهان

آخرین اخبار از آزادراه شیراز - اصفهان

به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل، با افتتاح آزادراه شیراز - اصفهان، طولانی‌ترین بهره‌برداری از یک مسیر آزادراهی در کشور با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام می‌شود که کاهش مدت زمان سفر بین این دو کلانشهر و تصادف جاده‌ای را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آزادراه شیراز- اصفهان از سال‌ ۱۳۸۸ در دستور کار قرار گرفت تا مسیری ۲۲۲ کیلومتری از کل پروژه ۳۷۰ کیلومتری را در قالب یک کریدور شمالی جنوبی، در محدوده استان فارس احداث کند. طرحی که در بعد اقتصادی و با کاهش ۱۴۰ کیلومتری مسیر دو کلانشهر استراتژیک، مدت زمان سفر بین شیراز و اصفهان را تا میزان دو ساعت کم می‌کند و از شدت و تعداد تصادفات جاده‌ای نیز بکاهد.

خیرالله خادمی، معاون وزارت راه و شهرسازی در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ بود که زمان پایان این پروژه را سال ۱۳۹۹ اعلام کرد، اما این کار به سرانجام نرسید و حتی سال گذشته هم در مقاطعی، چه از سوی رستم قاسمی -وزیر فقید راه و شهرسازی- و چه از سوی خادمی اعلام شد که تا پایان سال ۱۴۰۱، آزادراه شیراز به اصفهان حدفاصل شیراز به ایزدخواست به بهره‌برداری می‌رسد اما باز هم این وعده عملی نشد.

در آخرین خبرها درباره آزادراه شیراز-اصفهان، مهرداد بذرپاش -وزیر راه‌وشهرسازی- خبر داد: آزادراه ۲۳۰ کیلومتری شیراز-اصفهان در مهرماه سال جاری با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

صرفه‌جویی سالانه ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت با افتتاح آزادراه شیراز-اصفهان 

در آخرین اخبار از آزادراه شیراز - اصفهان، خیراله خادمی -مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل- در سفر به استان فارس از آخرین مراحل اجرایی این آزادراه با هدف ساماندهی ترافیک در استان‌های فارس، اصفهان و استان‌های جنوبی کشور بازدید کرد.

او ارزش روز این پروژه را بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر خط‌کشی‌های کل مسیر ۲۱۲ کیلومتری آزادراه انجام شده است، مبلمان‌های جاده‌ای مسیر نصب شده و برای اولین بار طولانی‌ترین بهره‌برداری از یک مسیر آزادراهی در کشور با رعایت بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام می‌شود. بهره‌برداری از این پروژه ضمن افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر با رعایت استانداردهای جهانی سبب کاهش ۱۰۰ میلیون لیتر سوخت در سال معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید

تکمیل آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان تابستان

بهره‌برداری از آزادراه شیراز-اصفهان در روزهای آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی اتصال آزادراهی دو مرکز فرهنگی و گردشگری کشور را دستاورد دیگری از دولت مردمی دانست و افزود: بهره‌برداری از این آزادراه یک تحول حمل‌ونقلی در جنوب کشور به ویژه استان‌های هرمزگان و بوشهر نیز به حساب می‌آید که در آینده به منظور تکمیل کریدور آزادراهی تهران تا بنادر جنوبی کشور ادامه خواهد یافت.

آخرین وضعیت از قطعه هفت آزادراه شیراز - اصفهان

خادمی در تشریح آخرین وضعیت اجرایی قطعه هفت این آزادراه توضیح داد: عملیات اجرایی در این قطعه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال اجرا است و به‌منظور بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این آزادراه ابتدا شش قطعه اول به طول ۲۱۲ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد و با برنامه‌ریزی انجام‌شده ظرف هفت ماه آینده عملیات اجرایی این قطعه نیز تکمیل و آزادراه به شهر شیراز متصل می‌شود.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، وی اعلام کرد: تلاش می‌شود یک باند از ۹ کیلومتر ابتدایی قطعه هفت نیز همزمان با بهره‌برداری از آزادراه حدفاصل اصفهان تا ایزدخواست زیر عبور قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، طراحی پروژه آزادراهی شیراز-اصفهان ابتدا شش قطعه را شامل می‌شد اما در ادامه، به هفت و سپس هشت قطعه افزایش یافت. قطعات شش‌گانه اولیه حدفاصل شهر ایزدخواست در نقطه صفر مرزی استان‌های فارس و اصفهان تا «تنگ خیاره» در نزدیکی شهر بیضاء طراحی شده بود. اما داستان قطعه هفتم، اندیشیدن راهکاری برای تخلیه بدون ترافیک خودرو از آزادراه و همچنین هدایت ایمن و آسان خودروها به ورودی آن بود. قطعه‌ای که در محدوده شمال‌غرب شیراز به سمت بیضاء که بعدها به شهرستان تبدیل شد، و به طول ۱۲.۵ کیلومتر، اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۲ ۰۴:۱۰

سلام. نمیدانم چرا هیچ صحبتی در مورد بخش اصفهان تا مرز استان فارس نمی شود . عملا این آزادراه در استان فارس اجرا شده و استان اصفهان حتی یک متر مسیر را اجرا نکرده است آزاد راه موقعی تکمیل می شود که از اصفهان تا شهرضا و در ادامه از شهرضا تا ایزدخواست در استان اصفهان نیز آزاد راه ایجاد شود .

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۲ ۰۸:۰۹

پس قسمتی که در استان اصفهان هست چه موقع ساخته میشه