• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402070100250
  • خبرنگار : 71461

رئیس سازمان جامعة المصطفی:

رسالت اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی به جهانیان است

رسالت اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی به جهانیان است

معاونین و مدیران دستگاه دیپلماسی فرهنگی و تنی چند از رایزنان فرهنگی در شرف اعزام با حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی رئیس سازمان جامعة المصطفی دیدار کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی در این دیدار نخست به معرفی و پیشینه شکل‌گیری جامعةالمصطفی پرداخت و اظهار کرد: سازمان المصطفی با توجه به ضرورت‌های علمی بین‌المللی، در کنار نظام سطوح حوزوی، رشته‌های خود را در قالب نظام آکادمیک با مدارک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارائه می‌کند. المصطفی یک مرکز علمی و آموزشی شناخته شده در عرصه بین‌الملل است که عضویت اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان را در اختیار دارد.

وی با اشاره به تالیف، ترجمه و انتشار صدها عنوان کتاب توسط انتشارات بین‌المللی المصطفی به زبان‌های مختلف، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی با حدود سیصد مرکز علمی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور قرارداد همکاری به امضا رسانده است و این آمادگی وجود دارد که با همراهی رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، این همکاری‌های علمی بین‌المللی گسترش بیشتری نیز یابد.

رئیس سازمان المصطفی در ادامه، رسالت اصلی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان خواند و افزود: ما امروز در مقطع گذار از تمدن مادی انحصارگرا قرار داریم که چندصد سال بر جهان چیره گشته است و ادعای پایان تاریخ را دارد. در این تمدن، دین و ارزش‌های معنوی به کنار رفته و لذت‌گرایی و منفعت‌طلبی اصالت یافته است. پدیده تلخ استعمار، فروپاشی نهاد خانواده، جنگ‌های بی‌پایان و… از نتایج همین تمدن مادی است.

وی در ادامه یادآور شد: جامعةالمصطفی با توجه به رویکرد بین‌المللی خود، در اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام، اتحادیه دانشگاه‌های آسیا- اقیانوسیه و اتحادیه رؤسای دانشگاه‌های جهان عضویت دارد. حضور سازمان المصطفی در همه کشورها به صورت شفاف، رسمی و با اخذ مجوزهای قانونی است.

رئیس سازمان مصطفی همچنین خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های مجازی، توانمندی در آموزش زبان فارسی، پذیرش خواهران و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی بخشی از ویژگی‌های آموزشی سازمان المصطفی به شمار می آید.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی را تنها داعیه‌دار در برابر تمدن رو به زوال مادی خواند و ابراز کرد:‌ رایزنان فرهنگی کشور، نمایندگان فرهنگی این تمدن الهی به شمار می‌آیند و از ایشان انتظار می‌رود با نگاه تمدنی به رسالت خود عمل نمایند و خود را پرچمدار این تمدن جدید برای جهان معاصر بدانند و انقلاب اسلامی تنها داعیه دار در برابر تمدن غرب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان با اشاره به معیارهای دوگانه غرب در برابر مفاهیمی همچون آزادی بیان، حمایت از زنان و حقوق بشر، اظهار کرد: رایزنان فرهنگی لازم است با مسئولیت خود نسبت به معرفی گفتمان تعالی‌بخش انقلاب اسلامی آشنا باشند و با زبانی فاخر به وظیفه خود در این عرصه عمل نمایند. سازمان المصطفی نیز آمادگی دارد از ظرفیت‌های خود برای توسعه همکاری‌ها با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزنان فرهنگی کشور استفاده کند.

حسین روزبه -معاون توسعه روابط بین‌الملل دستگاه دیپلماسی فرهنگی کشور- در ابتدای این دیدار ضمن معرفی رایزنان فرهنگی در شرف اعزام و مدیران ستادی دستگاه دیپلماسی فرهنگی بر علاقمندی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بهره‌مندی از تجربیات ارزشمند سازمان المصطفی و تعامل دوسویه و هم‌افزایی هر چه بیشتر دو دستگاه فرهنگی تاکید کرد.

در ادامه این دیدار هر یک از رایزنان و نمایندگان فرهنگی در شرف اعزام و مدیران ستادی دستگاه دیپلماسی فرهنگی به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه افزایش هم‌افزایی هر چه بیشتر و هدفمند در عرصه بین‌الملل پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha