• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402070100255
  • خبرنگار : 50039

رئیس اداره اوقاف گرگان عنوان کرد:

تلفیق همگن ایده‌های علمی و معنوی در رویداد ملی نما

تلفیق همگن ایده‌های علمی و معنوی در رویداد ملی نما

ایسنا/گلستان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان با بیان اینکه همه ایده‌های ارائه شده در رویداد ملی «نما» وجه مشترکی در مؤلفه‌های خدایی و قرآنی داشتند، افزود: باید برای بسط و گسترش فرهنگ کار تیمی، باید به سمت بومی‌سازی ایده‌ها در سراسر کشور حرکت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین امین قرایی در گفت‌وگو با ایسنا به میزبانی شایسته و متفاوت دست اندرکاران استان گلستان از رویداد ملی «نما» اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارز این رویداد خرد جمعی بود که خداوند متعال هم بر کارهای جمعی و شورایی در قرآن کریم تأکید کرده است.

وی گردهم آمدن جوانان از فرهنگ های مختلف را از دیگر ویژگی‌های این رویداد عنوان کرد و گفت: قطعاً این جوانان از افراد مجرب، تحصیل کرده و با علم و آگاهی بالا هستند که می‌توانند با ارائه ایده‌های جدید قابل اجرا، گره‌های کشور را در برخی حوزه‌ها باز کنند.

تلفیق همگن ایده‌های علمی و معنوی در رویداد ملی نما

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک گرگان با اشاره به اینکه بسیاری از مسایل در اینگونه رویدادها و کمپ‌های علمی حل می‌شود، ادامه داد: آنچه که این رویداد را نسبت به سایر گونه‌های کارهای گروهی متمایز کرده، ارائه ایده‌های قرآنی، خیریه و معنوی توسط برخی تیم‌ها به شکلی همگن در کنار ایده‌های تخصصی حوزه پزشکی، زیست محیطی و دیگر حوزه هاست که شاید چالشی جدید برای قضاوت و داوری باشد.

وی با تأکید بر اینکه در همه ایده‌های ارائه شده وجه مشترکی در مؤلفه‌های خدایی، دینی و قرآنی مشهود است، افزود: قطعاً ترویج فرهنگ دینی و قرآنی یکی از دستاوردهای اینگونه رویدادها خواهد بود که باید در جامعه بسط و گسترش یابد.

تلفیق همگن ایده‌های علمی و معنوی در رویداد ملی نما

حجت الاسلام قرایی برگزاری تخصصی اینگونه رویدادها در یک حوزه خاص را لازم ندانست و خاطرنشان کرد: باید این را بپذیریم که برای انجام هر کاری و یا تسهیل شدن در اقدامات به توجه خداوند متعال و باورهای دینی نیازمند هستیم.

وی وجود خلاء برگزاری رویدادهای تیمی برای کارهای دینی و معنوی در جامعه به خصوص جامعه قرآنی را غیرقابل کتمان برشمرد و اضافه کرد: جامعه قرآنی فقط قرآن کار می‌کند و در حوزه مفاهیم و بررسی تخصصی فرامین آنگونه که باید، کار نکرده‌ایم.

تلفیق همگن ایده‌های علمی و معنوی در رویداد ملی نما

این مقام مسئول هدایت غیرمستقیم فکر جوانان و نسل جدید به سمت معنویات را بسیار تأثیرگذار دانست و تصریح کرد: متأسفانه برای جوانان مشغله و برنامه نداریم و همین موضوع عاملی شده تا فضای اغلب نامتعارف مجازی وقت فراغت و بیکاری آنها را پر کند و ذهن را در مسیر غلط حرکت دهد.

وی کاهش بی‌بند و باری، فحشا، فقر، ناسازگاری، بی‌اخلاقی و دیگر پدیده‌های شوم اجتماعی را از نتایج تدوین برنامه‌های مدون برای جوانان عنوان کرد و توضیح داد: متأسفانه هنوز نسل جدید را باور نکرده‌ایم و باید به جای تقسیم کردن محل برگزاری این رویداد مهم در پنج پهنه، همه کشور را با تبلیغات گسترده درگیر می‌کردیم و آن زمان بود که متوجه می‌شدیم نباید در میدان ارائه ایده‌های بسیار مهم که می‌تواند زمینه ساز توسعه و عمران همه جانبه کشور باشد، کم کار و بی‌توجه باشیم.

حجت الاسلام امین قرایی بومی‌سازی این رویدادها را بسیار مهم دانست و افزود: برخی ایده‌های عنوان شده ممکن است در کل کشور دیده نشوند، ولی می‌تواند در یک حوزه جغرافیایی با توجه به فرهنگ اقوام بسیار مهم و اثرگذار باشد که باید مدنظر برگزاری دست اندرکاران قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha