• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402070100264
  • خبرنگار : 71516

تلاش تروریست‌های تحریرالشام برای سیطره بر گذرگاه‌ها در حومه حلب

تلاش تروریست‌های تحریرالشام برای سیطره بر گذرگاه‌ها در حومه حلب

گروه تحریر الشام برای سیطره بر گذرگاه‌ها در شمال غرب سوریه تلاش می‌کند و یکی از گروه‌های نزدیک به تحریر الشام کنترل گذرگاه مهم الحمران را در دست گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، به نظر می‌رسد که هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) در حال کنترل بر گذرگاه‌هایی است که اختیارات موجود را در بیش از یک نقطه در شمال غربی سوریه از هم جدا می‌کند، به طوری که یک جناح نزدیک به آن در حومه حلب (تحت کنترل ارتش ملی، متحد ترکیه) کنترل گذرگاه الحمران را به دست گرفت که باعث شد شورشیان ارتش ملی که مورد حمایت ترکیه هستند عملیات امنیتی را برای عقب راندن هیئت تحریر الشام و گروه‌های مرتبط با آن از حومه حلب آغاز کنند. این نیروهای تحت امر ترکیه، هیئت تحریر الشام را «گروه‌های جدایی طلب» توصیف کرد.

گذرگاه الحمران در حومه شهر جرابلس است که یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های اقتصادی در شمال سوریه محسوب می‌شود. این گذرگاه جرابلس را که تحت کنترل گروه‌های مورد حمایت ترکیه است به شهر منبج که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) است، متصل می‌کند. احرار الشام که بخشی از گروه تحریر الشام است و به «احرار عولان» معروف است کنترل این گذرگاه مهم را که یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های ورود سوخت به مناطق تحت سیطره تروریست‌ها در شمال غرب سوریه است و کنترل سه گذرگاه اطراف آن را بعد از درگیری‌های شدید در دست گرفت.

گروه‌های مورد حمایت ترکیه در اطراف منطقه گذرگاه مذکور برای بازپس‌گیری آن در حالت آماده باش قرار گرفتند. همچنین تعدادی از این نیروها در نزدیکی گذرگاه الغزاویه مستقر شدند. ارتش ترکیه تجهیزاتی را به منطقه گذرگاه الغزاویه منتقل کرد.

هشام سکیف، مسؤول روابط عمومی در گروه‌های مورد حمایت ترکیه اعلام کرد که گروه احرار عولان که بخشی از تحریر الشام است مورد قبول گروه‌های مورد حمایت ترکیه نیست. این گروه از سوی گروه‌های مورد حمایت ترکیه محاصره شده است و درگیری‌ها به صورت موقت همزمان با مذاکرات میان دو طرف برای عقب نشینی این گروه از گذرگاه متوقف شده است.

تحریر الشام به دنبال درگیری‌هایی که بعد از کشته شدن محمد ابوغنوم رخ داد وارد حومه حلب شد. یکی از گروه‌های مورد حمایت ترکیه متهم به ترور وی شده است. تحریر الشام برای کمک به این گروه وارد مداخله شد؛ اما با فشار ترکیه مجبور به عقب نشینی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha