• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402070100322
  • خبرنگار : 50233

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان:

کاهش دوره ۱۰ ساله تکمیل مدارس سمنان به کمتر از ۴ سال

کاهش دوره ۱۰ ساله تکمیل مدارس سمنان به کمتر از ۴ سال

ایسنا/سمنان مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان از وجود ۵۸۶ کلاس درس در حال ساخت در شهرستان‌های هشتگانه این استان خبر دادو گفت: تکمیل این پروژه‌ها با اعتبارات دولتی ۱۰ سال به درازا می‌کشد اما با جذب خیرین مدرسه‌ساز جدید این بازه زمانی را حدودا به چهار سال کاهش دادیم.

امیرحسین قزوینیان همزمان با اولین روز از ماه مهر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: این ۵۸۶ کلاس درس در قالب ۹۳ پروژه و با زیربنایی افزون بر ۱۵۰ هزار مترمربع در حال ساخت هستند.

وی بابیان اینکه ساخت و تکمیل این مدارس با اعتبارات دولتی ۱۰ تا ۱۲ سال به درازا می‌انجامد ادامه داد: خوشبختانه با جذب خیرین مدرسه‌ساز جدید از خارج از استان و با افزایش اعتبارات نوسازی مدارس استان در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مدت زمان تکمیل این پروژه‌ها به تقریبا چهار سال کاهش یافته است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان به تلاش‌های این استان برای جذب خیرین مدرسه‌ساز از خارج استان و خارج کشور که با اقبال خوبی نیز روبرو شده اظهار امیدواری کرد: با تداوم این روند و مشارکت بیشتر خیرین مدت زمان تکمیل این پروژه‌های مدرسه‌سازی در استان به سه سال نیز کاهش بیابد.

قزوینیان به اعتبارات تخصیصی سفر رئیس جمهور به سمنان پرداخت و گفت: در جریان این سفر ۱۹۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سه سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ به اداره کل نوسازی مدارس استان اختصاص یافت که تاکنون ۴۳ درصد تخصیص داشته که این رقم به طور ۱۰۰درصد جذب شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات سفر در قالب ۲۰ پروژه به نوسازی مدارس تخصیص یافته اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۱۲ کلاس درس از همین محل تامین اعتبار و به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سرانه فضای آموزشی در استان سمنان را ۶.۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز اعلام کرد و گفت: این سرانه بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به ازای هر دانش آموز به ۸.۳مترمربع برسد. البته تاکنون هیچ استانی در سطح کشور نتوانسته به این سرانه هدفگذاری شده برسد.

وی افزود: رسیدن به سرانه‌ی ۸.۳مترمربعی در استان و کشور منوط به تامین بودجه است که انتظار می‌رود مجلس در این بخش توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش داشته باشد.

قزوینیان به تفاوت سرانه فضای آموزشی در استان اشاره و اظهار کرد: سرانه آموزشی در شهرستان های هشتگانه استان متفاوت است اما در دو شهرستان شاهرود و سمنان با شرایط تقریبا بحرانی روبرو هستیم و کمترین سرانه آموزشی در استان مربوط به این دو شهرستان است که سرانه در آنها به ترتیب ۵.۴ و ۴.۹ مترمربع است.

وی استحکام‌سازی مدارس را یک امر ضروری خواند و تصریح کرد: سازمان نوسازی مدارس هر ساله بخشی از اعتبارات خود را در این بخش هزینه می‌کند.

وی افزایش ۵۳درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان را یک موفقیت در یک سال اخیر خواند و گفت: همکاری رسانه ها و صداوسیما در این بخش می‌تواند سبب افزایش مشارکت خیرین در این امر خداپسندانه شود.

وی با تبریک تقارن اول مهر، بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس افزود: بی شک تابلوی مقاومت، ایثار و شهادت، حاوی این پیام است که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت و گمراهی و تباهی نجات بخشند و چه لاله های دلسوخته ای بودند که از مکتب تعلیم و تربیت به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا درس آزادی و آزادگی را معنا بخشند.

قزوینیان با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به یک‌صد پروژه در حال ساخت در استان سمنان در دست اجرا داریم خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم هرچه زودتر فضاهای آموزشی استان را توسعه و سرانه فضای آموزشی در استان را به شرایط مطلوبی برسانیم.

وی تاکید کر: اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان با تمام ظرفیت در تمام ایام سال در کوشش است تا بتواند مدارس ایمن، نوساز و درخور شأن معلمان، آموزگاران و مربیان و دانش آموزان را فراهم کند تا بتوانید در فضایی آرام و دلنشین به تحصیل علم و دانش بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha