• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402070100339
  • خبرنگار : 50037

شکارچی متخلف منطقه شکارممنوع «الوند» دستگیر شد

شکارچی متخلف منطقه شکارممنوع «الوند» دستگیر شد

ایسنا/همدان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار از دستگیری یک شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع الوند خبر داد.

سیده‌فاطمه موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: چندی پیش گزارش‌هایی مبنی بر صدای شلیک در منطقه شکارممنوع الوند به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان داده شد که طی بازدید و گشت و کنترل انجام شده مورد مشکوکی در منطقه مشاهده نکردیم.

وی با بیان اینکه ضمن گشت و کنترل منطقه، اطلاع‌رسانی لازم به فرماندهی انتظامی شهرستان انجام و دستور همکاری با این اداره داده شد، افزود: چهارشنبه هفته گذشته رئیس پاسگاه آبرومند از دستگیری یک شکارچی متخلف در اراضی روستای فسیجان خبر داد.

موسوی با اشاره به اینکه این شکارچی متخلف در اراضی فسیجان یک قطعه کبک و پنج قطعه کبوتر چاهی شکار کرده بود و سرانجام با همکاری مأموران نیروی انتظامی و محیط زیست به دام قانون افتاد، گفت: پرونده این شکارچی متخلف برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون موردی از شکار و صید غیرمجاز در شهرستان بهار نداشته‌ایم، تصریح کرد: هر گونه شکار و صید پرندگان بدون پروانه شکار جرم محسوب شده و در صورت شناسایی متخلف مطابق قانون شکار و صید با وی برخورد قانونی و قضایی انجام شده و علاوه بر حبس، ضرر و زیان آن را نیز باید پرداخت کند. 

موسوی در ادامه با بیان اینکه در ۲۶ تیرماه سال ۱۴۰۲ یک دستگاه تانکر حامل مشتقات نفتی در محور سنندج به همدان دچار واژگونی شد، اظهار کرد: به علت واژگونی مشتقات نفتی این تانکر در حریم راه و تخلیه مشتقات نفتی در خاک و آلودگی و تخریب محیط زیست، برای مالک این تانکر اخطاریه صادر شد.

وی تصریح کرد: با آنالیزهای انجام شده خاک و براساس نتایج آنالیز و فاکتورهای مورد نظر محیط زیست برآورد ۸۱ میلیون و ۷۲۰ هزار ریال جریمه برای این مالک انجام گرفت که این جریمه توسط مالک به حساب تخریب محیط زیست واریز شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha