• یکشنبه / ۲ مهر ۱۴۰۲ / ۰۶:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402070200804
  • خبرنگار : 71038

تاکید وزیران امور خارجه ایران و اردن بر گشایش صفحه‌ای جدید در روابط دو کشور

تاکید وزیران امور خارجه ایران و اردن بر گشایش صفحه‌ای جدید در روابط دو کشور
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و اردن در نیویورک

حسین امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که با توجه به فضای مثبت منطقه‌ای و روند روابط ایران و کشورهای عربی و اسلامی منطقه، روابط ایران و اردن نیز همسو با این روند و در راستای منافع دو ملت ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای دوجانبه خود در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، با آقای« ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه پادشاهی اردن هاشمی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار خوب قبلی انجام شده در اردن با پادشاه این کشور با حضور اقای الصفدی و نیز همکاری‌های خوب دو کشور در زمینه‌های مختلف، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارتقا روابط و افزایش همکاری‌ها میان دو کشور اعلام کرد  و افزود: با توجه به‌ امکانات و ظرفیت‌های موجود، فرصتهای زیادی برای همکاری دوجانبه و منطقه ای داریم.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که با توجه به فضای مثبت منطقه‌ای و روند روابط ایران و کشورهای عربی و اسلامی منطقه، روابط ایران و اردن نیز همسو با این روند و در راستای منافع دو ملت ارتقا پیدا کند

امیرعبداللهیان از تلاش‌های خوب اردن در موضوع تولیت اماکن مقدسه اسلامی و مسیحی در فلسطین حمایت و از مواضع حمایتی اردن در حمایت از ملت فلسطین و قدس شریف تشکر کرد.


همچنین سلام رئیس جمهور کشورمان به پادشاه اردن را از طریق وزیر خارجه این کشور ابلاغ کرد.

تاکید وزیران امور خارجه ایران و اردن بر گشایش صفحه‌ای جدید در روابط دو کشور
رایزنی وزیران امور خارجه ایران و آذربایجان در نیویورک 

 ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز تشکر از دیدگاه‌های خوب مطرح شده توسط وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما خواستار روابط خوب و برادرانه میان دو کشور و گشایش صفحه جدیدی در روابط با ایران هستیم.


وی افزود: ما چالشهای مشترک زیادی در منطقه داریم که عبور از آنها جز با همکاری ما با یکدیگر میسر نیست و باید تلاش کنیم که روابط میان دو کشور، منعکس کننده روابط تاریخی برادرانه دو ملت باشد.


وزیر خارجه اردن سلام پادشاه کشورش خطاب به رئیس جمهور کشورمان را ابلاغ کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha