• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070301221
  • خبرنگار : 50201

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد

ضرورت حضور مربیان پرورشی در کلاس‌های درس

ضرورت حضور مربیان پرورشی در کلاس‌های درس

ایسنا/مازندران معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران بر ضرورت حضور مربیان پرورشی در کلاس‌های درس تاکید کرد و گفت: همراهی مربیان پرورشی با دانش آموزان در ساعات تفریح وقت کمی برای برای مطرح شدن مسائل پرورشی و تربیتی است.

مصطفی جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه معاونان و مربیان توانمند و متخصص در حوزه پرورشی و فرهنگی در استان فعالیت دارند، اظهار کرد: برای همه این افراد دوره های توانمندسازی با عنوان سپهر دانش برگزار می شود تا با تخصص بیشتری در حوزه خود کار کنند.

وی با بیان اینکه به لحاظ نیروی انسانی در حوزه پرورشی در استان مازندران همانند کل کشور کمبودهایی وجود دارد، افزود: امسال برای جبران کمبود نیرو در حوزه معاونان و مربیان پرورشی برنامه ای برای جذب نیرو در این بخش وجود دارد که در صورت نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: معاونان و مربیان جدیدی که قرار است جذب شوند از سال تحصیلی آینده بکار گیری خواهند شد و امسال با توجه به اولویت بندی و میزان نیازی که مدارس به مربی دارند سازماندهی خواهند شد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به‌ اهمیت و نقش مهمی که مربیان پرورشی دارند در سایر کشورها مربیان پرورشی در سر کلاس دانش آموزان حضور می‌یابند و همانند ساعت درسی وقت می گذارند، متاسفانه در کشور ما تنها در ساعت تفریح یک مربی دراختیار دانش آموز است که زمان بسیار کمی است.

جعفری در ادامه با اشاره به اینکه مربی پرورشی نقش تسهیل گر را در مدرسه بازی می کند و نقش اصلی با معلم است، خاطر نشان کرد: مربیان ساعت پرورشی یا آموزشی در مدرسه ندارند و نیاز است خود معلم به لحاظ تربیتی با دانش آموز کار کند.

وی متذکر شد: از آنجایی که همه ساعات حضور یک دانش آموز در مدرسه با معلم سپری می شود نقش معلم حساس و کلیدی است بنابراین باید در جذب معلمان و توانمند سازی آنها بهتر کار شود.

این مسئول با بیان اینکه همه مربیان پرورشی مورد ارزیابی قرار می گیرند، تاکید کرد: در صورتی که در مدارسی احساس شود عملکرد مربیان پرورشی مناسبت نیست مجددا دوره توانمند سازی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha