• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402070301287
  • خبرنگار : 50233

تا برگزاری دومین کنگره ۳۰۰۰شهید استان انجام می شود:

انتشار ۹۰ کتاب مرتبط با ادبیات دفاع‌مقدس در استان سمنان

انتشار ۹۰ کتاب مرتبط با ادبیات دفاع‌مقدس در استان سمنان
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از برنامه‌ریزی این واحد برای انتشار ۹۰ کتاب مرتبط با دفاع‌مقدس به مناسبت برگزاری دومین کنگره بزرگ سه هزار شهید این استان خبر داد.

فاطمه مصطفوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۶۰ عنوان از این کتب به صورت مکتوب و ۳۰ عنوان کتاب نیز به صورت صوتی منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۵ عنوان از این کتاب‌ها منتشر شده که ۴۰ عنوان از آنها مکتوب و. ۱۵ عنوان صوتی هستند ادامه داد: تا زمان برگزاری دومین کنگره سه هزار شهید استان ۳۵ عنوان کتاب دیگر تدوین و منتشر خواهد شد.

مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان ادامه داد: آیین رونمایی همزمان از این کتاب‌ها در ویژه‌برنامه‌های دومین کنگره سرداران و سه هزار شهید استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون کتاب‌های زیادی در ارتباط با دفاع مقدس در استان سمنان منتشر شده ادامه داد: تاکنون ۳۵۰ عنوان کتاب با محتوای دفاع مقدس و نقش رزمندگان این استان در دوران هشت ساله دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهیه، دیدوین و منتشر شده است.

مصطفوی اضافه کرد: علاوه بر اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان، دستگاه‌ها و نهادهای دیگری نیز کتبی با محتوای مرتبط با دفاع مقدس منتشر کردند و خوشبختانه تاکنون کتب متعددی در این حوزه در استان منتشر شده است.

وی از دوران هشت ساله دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه تمام‌نشدنی نام برد و تصریح کرد: استان سمنان در حوزه ادبیات دفاع مقدس عملکرد بسیار خوبی داشته است اگرچه این حوزه از ظرفیت بسیار بیشتری برخوردار است.

وی ضمن دعوت از اصحاب قلم برای فعالیت بیشتر در این حوزه گفت: بخش ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان از آثار تدوین شده در حوزه دفاع مقدس حمایت کرده و آماده همکاری با فعالان این بخش در سطح استان است.

مدیر ادبیات دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به لزوم بهره گیری از زبان هنر و ادبیات برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: فرهنگ و ادبیات دفاع مقدس از غنای بالایی برخوردار است. باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل و آنها را با اسطوره های دوران دفاع هشت ساله بیش از پیش آشنا کرد.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha