• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402070301366
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان:

به دنبال توسعه فعالیت اقتصادی هرمزگان هستیم

به دنبال توسعه فعالیت اقتصادی هرمزگان هستیم

ایسنا/هرمزگان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: حمایت برای پیشرفت فعالیت اقتصادی فعالین اتاق بازرگانی نیز سرلوحه امور است.

محمدرضا صفا صبح امروز (سوم مهرماه) در نشستی خبری، با بیان اینکه  هرمزگان در سال گذشته ششمین اتاق بازرگانی برتر کشور شناخته و معرفی شد، افزود:  در بحث آموزش نیز در کشور با برگزاری ۱۵۷ دوره آموزشی مورد نیاز فعالین اقتصادی و آموزش ۴۸ هزار ساعت نفر در رتبه نخست قرار داریم.

وی ادامه داد: در بخش بین الملل می توان به اعزام هیات تجاری استان هرمزگان به عراق، عمان، قطر و تاجیکستان و فتح باب مذاکره با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای اکو برای تبادل تجاری اشاره کرد.

صفا با بیان اینکه دومین اتاق بازرگانی کشور هستیم که به ICC جهانی پیوستیم و هرمزگان دارای وجاهت خاص و خوبی در این مجمع جهانی است، عنوان کرد: در خدمات و راه اندازی دفتر "کارنه تیر" هرمزگان تلاش بسیاری شد و اتفاق بزرگی رخ داد و در ماه آینده در ژنو سوئیس با سازمان "ایرو"، در بحث ترانزیت کالا در خصوص راه اندازی دفتر نمایندگی این سازمان به عنوان هاب کشور و منطقه رایزنی کرده ایم که با راه تحقق این موضوع درآمد ارزی کشور در حمل و نقل ترانزیت بالا می رود و کریدور ترانزیتی کشور افزایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه نفت لاوان، نفت فلات قاره و شرکت نفت ستاره خلیج فارس نیز در انتقال کارت فعالیت بازرگانی به هرمزگان نیز موفق بودند و این نشان دهنده حرکت مناسب در انتقال درآمدهای استان به درون هرمزگان است، عنوان کرد: افزایش ۵۰ درصدی تشکل ها با فعالیت ۱۲ تشکل در سالجاری و افزایش ۱۵ درصدی کمیسیون ها برای تسهیل در امور و رفع مشکلات از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی است.

صفا با بیان اینکه افتتاح دفتر نمایندگی مستقل در بندرلنگه، جاسک، میناب، قشم و کیش از برنامه های گسترش فعالیت اتاق در سراسر استان هرمزگان است، تصریح کرد: در سیل، زلزله و تمامی اتفاقات و وقایع اتاق بازرگانی حضور داشته و خود را در کنار مردم دیده و می بیند.

وی بیان کرد: کسب رتبه نخست امنیت سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در کشور برای هرمزگان دستاورد بزرگی است و نشان از تلاش مسئولین به ویژه استاندار هرمزگان در این زمینه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد شرکت های بزرگ استان هرمزگان عضو اتاق بازرگانی نیستند که سهم استان برگردانده شود، اضافه کرد: اخیرا با رایزنی ها صورت گرفته در تلاشیم که بتوانیم کارت فعالیت بازرگانی شرکت های بزرگ را در هرمزگان فعال کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه با اینکار قدرت اقتصادی هرمزگان افزایش می یابد و قدرت چانه زنی ها بالا می رود، خاطرنشان کرد: امیدوارم رسانه ها مطالبه گر این موضوع بوده و در نتیجه تلاش شود تا هرمزگان در مسیر توسعه گام بردارد.

صفا با اشاره به اینکه کارت بازرگانی افرادی که دفاتر فعالیتی نداشته اند، تعلیق شد، عنوان کرد: با راه اندازی مجدد دفتر و دریافت کد بیمه ۹۰ درصد این کارت های تعلیقی بار دیگر به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی با بیان اینکه ۱۶۲۲ کارت بازرگانی فعال در استان هرمزگان موجود است، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۲۰ کارت به تعلیق درآمد که ۹۰ درصد آن ها در سالجاری رفع تعلیق شده اند.

صفا با اشاره به اینکه نه بنده نه اعضای هیات رئیسه از اتاق بازرگانی هرمزگان نه حقوقی می گیرند و نه بیمه هستند، عنوان کرد: در سفرهای تجاری که با ارسال دعوتنامه همراه است و اجبار به حضور است، هزینه بلیط و اقامت با اتاق بازرگانی است و در سفرهای تجاری و بازدید از نمایشگاه نیز تنها بخشی از سفر با اتاق بازرگانی است و برای فعالین اقتصادی سفر ۲۰ درصد تخفیف سفر اعمال می کنیم.

وی با بیان اینکه به شخص کمک نمی کنیم بلکه برای ارائه خدمات و دستاورد اقتصادی فعالین نیز همه جوره پای کار هستیم، اظهار کرد: حمایت برای پیشرفت فعالیت اقتصادی فعالین اتاق بازرگانی نیز سرلوحه امور است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه در بخش خصوصی، درآمد در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: خطوط پروازی و دریایی نیز همین گونه است و اگر استقبالی از مسیر پروازی از بندرعباس به عمان و قطر نشود تعداد خطوط کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه هفته ای یک پرواز از بندرعباس به عمان صورت می گیرد که به دلیل کمبود مسافر است، عنوان کرد: در بحث جابه جایی مسافر با کشتی هم به همین دلیل این خط سفر دریایی نیز اکنون راکد است.

صفا با اشاره به اینکه در بحث توسعه بازار، بین الملل، تشکل ها و سیاست های کلی در سه مرحله کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: میز هندوستان، پاکستان و روسیه در حال تداوم و تبادل نظرات طرفین است.

وی در پایان بودجه مصوب اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در سالجاری را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام و عنوان کرد: البته این بودجه در شرایطی است که مشخص نیست چه میزان از آن محقق می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha