• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402070301399
  • خبرنگار : 71560

موافق کلیات لایحه برنامه هفتم

دشتی‌اردکانی: مساله‌محور بودن برنامه هفتم مورد توجه کمیسیون تلفیق بود

دشتی‌اردکانی: مساله‌محور بودن برنامه هفتم مورد توجه کمیسیون تلفیق بود

یک عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: امیدواریم با همکاری و همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت برنامه هفتم توسعه با نگاه به ارتقاء معیشت و رفاه مردم به تصویب برسد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا دشتی اردکانی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در موافقت با کلیات این لایحه بیان کرد: حدود ۶ هفته کاری، شبانه روزی نمایندگان در کمیسیون تلفیق با همکاری دولت، سازمان برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات لایحه برنامه هفتم را بررسی کرده و اکنون ماحصل آن روی میز مجلس شورای اسلامی است. بنده از رئیس جمهور محبوب مردمی تشکر می‌کنم که قبل از این‌که لایحه برنامه به مجلس بیاید قریب دو ماه شخصا در جلسات دولت شرکت کرد و کار کارشناسی بر روی لایحه صورت گرفت.

وی در ادامه اظهار کرد: شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی چندین جلسه پیرامون این لایحه تشکیل دادند و در نهایت با همکاری و همدلی مجلس شورای اسلامی و دولت لایحه برنامه هفتم توسعه با نگاه بهبود وضعیت معیشتی و رفاه مردم به این نقطه رسید. بنده به منتقدان این لایحه می‌گویم ای کاش یکبار با دقت لایحه را می‌خواندید. اینگونه نیست که برخی از مسائل در این لایحه دیده نشده باشد. کمیسیون تلفیق تغییراتی در لایحه دولت داشت و آن را چکش‌کاری کرد.

وی ادامه داد: لایحه دولت فاقد مقدمه توجیهی، منابع و مصارف بود و اسناد پشتیبانی آن بعضا با برخی احکام همخوانی نداشت، مساله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه یکی از موضوعاتی است که کمیسیون به آن توجه ویژه داشت. ما نمی‌گوییم که این لایحه اکنون بی‌عیب است قطعا معایبی دارد اما همانطوری که رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد در جریان رسیدگی در صحن مواد دارای ایراد به کمیسیون تلفیق باز می‌گردد تا اشکالات برطرف شود.

دشتی اردکانی گفت: برنامه هفتم توسعه برنامه‌ای برای مدیریت پنج ساله آینده کشور است و امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت برنامه‌ای برای ارتقاء رفاه و معیشت مردم، توجه به بازنشستگان، فرهنگیان و اقشار آسیب‌پذیر نوشته شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود ناترازی‌ها در بخش‌های مختلف اقتصاد مانند ناترازی در بانک‌ها، بودجه، انرژی و صندوق‌های بازنشستگی از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته و به ظرفیت مردمی توجه شده است. در حوزه گردشگری، صنایع دستی، آب، کشاورزی، معلمان و مسائل زیرساختی کشور احکام خوبی در این برنامه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha