• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402070301545
  • خبرنگار : 71661

شکایت کانادایی‌ها از صرف بودجه‌ کشورشان برای اوکراین

شکایت کانادایی‌ها از صرف بودجه‌ کشورشان برای اوکراین
از راست، جاستین ترودو و ولودمیر زلنسکی

در پی اعلام حمایت چند صد میلیون‌ دلاری کانادا از اوکراین، در فضای مجازی میان شهروندان کانادایی دودستگی ایجاد شده و کاربران با اشاره به مشکلات داخلی مردم کانادا، این حمایت را نادرست دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در روز جمعه متعهد شد که تا چندین سال حمایتی متداوم از اوکراین به عمل آورد.

ترودو در پارلمان کشورش گفت: در سه سال آینده ۶۵۰ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارسال خواهیم کرد که شامل ۵۰ خودروی نظامی از جمله آمبولانس‌های زرهی خواهد بود.

مجموع کمک‌های کانادا به اوکراین از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون به ۹.۵ میلیارد دلار رسیده است.

در پی اعلام تصمیم دولت فدرال کانادا برای کمک مضاعف به اوکراین، برخی کاربران فضای مجازی از این حمایت استقبال کردند. یکی از این کاربران نوشت، از اینکه کانادایی است و دولتش از مردم و ارتش اوکراین مقابل روس‌ها حمایت می‌کند «بسیار مفتخر» است.

کاربر دیگری در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «به‌عنوان یک کانادایی، بسیار حامی این طرح هستم. صلح یعنی زیست آزاد و امن اوکراینی‌ها در مناطق تحت حاکمیت خود. هر چیزی کمتر از این، به معنای پیروزی روسیه است.»

اما دیگر کاربران با اشاره به مشکل مسکن و گرانی‌ افسارگسیخته آن، افزایش بهای محصولات غذایی و خدمات درمانی ناپایدار در کانادا، از خرج‌شدن بودجه‌های کشورشان در اوکراین ابراز خشم کردند.

کاربری در ایکس نوشت: «به معنای واقعی کلمه در کانادا پول غذا نداریم. شهروندان طبقه کارگر در این کشور با مشکل بی‌خانمانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که از افزایش مضحک هزینه زندگی در کانادا ناشی شده است. در دولت ما چه خبر است؟»

کاربر دیگری پرسید: «این پول‌ها از کجا می‌آیند؟ دولت کانادا برای حل مشکلات داخلی شهروندان و مهاجران خود چه می‌کند؟»

همچنین یکی دیگر از شهروندان کانادا نوشت: «چند میلیون دلار دیگر قرار است به زلنسکی بدهید تا با خود به اوکراین ببرد؟ آن هم وقتی خانواده‌های کانادایی با ورشکستگی و آوارگی دست‌وپنجه نرم کرده و غذا ندارند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha