• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402070301627
  • خبرنگار : 71661

مداوای آمریکایی‌های مجروح ارتش اوکراین در بیمارستان پنتاگون در آلمان

مداوای آمریکایی‌های مجروح ارتش اوکراین در بیمارستان پنتاگون در آلمان
مرکز درمانی ارتش آمریکا در شهر لنداشتول آلمان

مرکز درمانی ارتش آمریکا در آلمان در حال مداوای افراد آمریکایی است که در نبرد برای ارتش اوکراین علیه روسیه مجروح شده‌اند؛ اقدامی که پای واشنگتن را بیش از پیش به این مناقشه باز می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه نیویورک‌تایمز، ارتش آمریکا رفته‌رفته و در سکوت شروع به مداوای افراد آمریکایی کرده که در جنگ برای ارتش اوکراین علیه روسیه مجروح شده‌اند.

مرکز درمانی معروف ارتش آمریکا در آلمان در حال حاضر میزبان ۱۴ آمریکایی است که در ارتش اوکراین خدمت می‌کنند. با آغاز جنگ در ۲۰۲۲ صدها شهروند آمریکا - که بسیاری از آن‌ها کهنه‌کاران ارتش ایالات متحده هستند - با خواست خود به اوکراین رفتند تا از این کشور در برابر حمله روسیه دفاع کنند. حالا با گذشت ۱۹ ماه از جنگ، احتمالاً چند صد تن از آنان هنوز در اوکراین حضور داشته باشند.

تعداد نامشخصی از این افراد تیر خورده، با انفجار مین مجروح شده یا در نبرد مستقیم آسیب دیده‌اند. حدود ۲۰ آمریکایی هم در این جنگ کشته شده‌اند. اکثر مجروحان تا امروز به بیمارستان‌ها اوکراین یا خیریه‌های غربی اتکا داشتند، اما حالا به نظر می‌رسد که پنتاگون با افزایش حضور مستقیم خود در جنگ اوکراین، دست‌به‌کار شده تا برخی از این افراد را از همان خدمات درمانی برخوردار کند که سربازان تحت خدمت ارتش آمریکا از آن بهره‌مند هستند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از آغاز حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد که سربازان ارتش ایالات متحده به اوکراین اعزام نخواهند شد و از شهروندان کشورش خواست تا از درگیرشدن در این جنگ خودداری کند؛ اکنون اما پنتاگون ناچار به مداوای افرادی شده که به این توصیه بی‌توجهی کردند.

یک مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، به نیویورک‌تایمز در این باره گفت که دولت آمریکا شهروندانش را از رفتن به اوکراین بر حذر داشته، اما شکی نیست که برخی افراد به این توصیه توجهی نخواهند کرد. مقام پنتاگون ادامه داد که اگر این افراد مجروح شده و برای مداوا به مرکز درمانی آمریکا در «لنداشتول» آلمان مراجعه کنند، دست رد به سینه‌شان نخواهد خورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha