• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402070301736
  • خبرنگار : 50444

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد:

خراسان شمالی نیازمند حمایت از حمل و نقل پاک است

خراسان شمالی نیازمند حمایت از حمل و نقل پاک است

ایسنا/خراسان شمالی نایب رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در خراسان شمالی به ویژه بجنورد به عنوان مرکز استان نیازمند حمایت از حمل و نقل پاک هستیم.

علی اربابی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در بسیاری از کشورها حتی استان‌های خودمان معمولا یک روز بدون خودرو وجود دارد که معمولا به سه‌شنبه‌ها معطوف می‌شود اما در بجنورد چنین چیزی وجود ندارد و این در حالی است که به شدت نیازمند حمایت از حمل و نقل پاک هستیم.

وی با بیان اینکه حمایت از حمل و نقل پاک برای جلوگیری از افزایش آلودگی هوا یک مسئله جهانی به حساب می‌آید که برای آن اقدامات متفاوتی انجام می‌شود، افزود: یکی از این راه‌ها استفاده از حمل و نقل عمومی و همچنین پیاده‌راه کردن مسیرها برای فرهنگسازی در این خصوص است.

وی ادامه داد: قبلاً مصوبه‌ای وجود داشت که بر اساس آن حد فاصل چهارراه مخابرات تا میدان شهید در مرکز استان طی روزهای جمعه تبدیل به پیاده‌راه شود و این موضوع مسبوق به سابقه بود و استقبال شهروندان از این اقدام را شاهد بودیم.

این عضو شورای شهر بجنورد تاکید کرد: در شورای همتای استان و شورای شهر نیز بیش از یک سال و نیم است که از تصویب این موضوع می‌گذرد اما به دلایلی تاکنون به تعویق افتاده و توصیه می‌کنیم که شهرداری این اقدام را در دستور کار خود قرار دهد و حد فاصل چهارراه مخابرات تا میدان شهید را تبدیل به پیاده‌راه کند و به پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی نیز توجه داشته باشد.

اربابی همچنین به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: با هدف فرهنگ سازی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، بهتر است استفاده از این وسایل به مدت چند روز صرفاً برای دانش آموزان رایگان شود تا آن‌ها را برای استفاده از اتوبوس‌های شهری ترغیب کنیم.

وی بیان کرد: حمل و نقل عمومی در مرکز استان نیازمند افزایش ناوگان است و باید نسبت به خرید اتوبوس و ون‌ اقدام شود که در این خصوص شورای شهر از ظرفیت‌های مختلف بهره می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha