• دوشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070301868
  • خبرنگار : 50177

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان:

رشد صنعتی باید متناسب با تولید محتواهای دانشگاهی باشد

رشد صنعتی باید متناسب با تولید محتواهای دانشگاهی باشد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: علیرغم پیشرفت‌های علمی و وجود مقالات ISI در دانشگاه‌ها، صنعت نتوانسته ارتباط درخور شأنی با دانشگاه داشته باشد و رشد صنعتی در کشور ما متناسب با تولید محتواهای دانشگاهی نیست.

فرزاد محمدی امروز، سوم مهرماه در نشست با سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان که در محل سالن جلسات جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه مشکل صنعت و دانشگاه ریشه‌ای است، افزود: متاسفانه ارتباط عمیق، کاربردی و صحیح بین صنعت و دانشگاه شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه علیرغم پیشرفت‌های علمی و وجود مقالات ISI در دانشگاه‌ها، صنعت نتوانسته ارتباط درخور شأنی با دانشگاه داشته باشد و رشد صنعتی در کشور ما متناسب با تولید محتواهای دانشگاهی نیست، تصریح کرد: این عارضه مختص لرستان نیست بلکه کل کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: هرچه تراکنش‌ها و مبادلات بین صنعت و دانشگاه عمیق‌تر بیشتر و بهتر شود می‌تواند پیوند بین این دو بهتر شکل گیرد.

محمدی با بیان اینکه آمادگی لازم جهت همکاری در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، پژوهشی، آموزشی، رسانه‌ای و فرهنگی با جهاد دانشگاهی لرستان را داریم، بیان کرد: نمی‌خواهیم تفاهم نامه‌ای بین جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌ها به صورت کتابخانه‌ای باشد بلکه تمایل داریم به صورت پروژه محور کارها عملیاتی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان توسعه اکوسیستم صنعت استان است، تصریح کرد: در این راستا کارهای خوبی انجام شده؛ همچنین نیازهای فناورانه شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان بر ضرورت عارضه‌یابی فرایندی تاکید کرد و گفت: باید این مهم انجام شود تا پیوند بین بخش صنعت و اجرا با دانشگاه بهتر انجام گیرد.

محمدی جلب سرمایه‌گذار، هلدینگ‌ها، تجار داخلی و خارجی را اولویت و نیاز اصلی استان دانست و افزود: انتظار داریم توسط جهاد دانشگاهی بسته‌ای تعریف شود تا علاوه بر معرفی قابلیت و پتانسیل‌های استان بتوانیم برای رفع مشکلات استان سرمایه گذار جذب کنیم.

وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان ۱۰۸ مجتمع کارگاهی برای جذب سرمایه‌های خرد استان تعریف کرده و هرکارگاه ۲۰۰ متر مساحت دارد تا بتوانیم سرمایه‌های خود را در این راستا جذب کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha