• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402070402064
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

۵۷۶ هکتار اراضی ملی در استان اردبیل خلع ید و رفع تصرف شد

۵۷۶ هکتار اراضی ملی در استان اردبیل خلع ید و رفع تصرف شد

ایسنا/اردبیل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از خلع ید و رفع تصرف ۵۷۶ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در استان اردبیل خبر داد.

محمود قلی‌زاده چهارم مهر گفت: در شش ماهه نخست امسال  تعداد  ۱۱۵ فقره از پرونده های متشکله بر علیه متصرفین اراضی ملی اجرای حکم و حدود ۵۷۶ هکتار به ارزش بیش از  ۴۰۳ میلیارد ریال از عرصه های ملی استان به بیت المال بازگردانده شد.

وی همچنین از تشکیل پرونده تخریب برای اراضی ملی به مساحت ۹۰۵ هکتار به تعداد ۲۲۲ فقره پرونده در شش ماهه سالجاری خبر داد و گفت: پرونده های تشکیل شده به مراجع استان ارجاع داده شده که در مرحله رسیدگی و صدور حکم است.

قلیزاده افزود: بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه های ملی را بر عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نهاده است که در این راستا مجموعه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز حسب وظیفه ذاتی و قانونی، به طور شبانه روزی، ضمن مقابله با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی بعنوان مصداقی از انفال و حقوق بیت المال مستنداً به تبصره ۱ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع، هرگونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه های مذکور را احصاء و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف، به مرجع قضایی احاله می‌کنند که تعامل و مساعدت دستگاه قضایی استان علی الخصوص رئیس کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان دراین رابطه قابل تقدیر است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل پنجاهم قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می شود، گفت: مشارکت همه جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و نیز همکاری مردم عزیز استان و دوستداران و همیاران طبیعت و نیز سایر دستگاههای اجرایی در جهت اجرای وظیفه فوق بی اندازه مؤثر خواهد بود و در این راستا یگان حفاظت منابع طبیغی استان با شماره تلفن های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به طور شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha