• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402070402181
  • خبرنگار : 71541

توضیح ایران‌ایر درباره تاخیر ۱۷ ساعته پرواز استانبول به تهران

توضیح ایران‌ایر درباره تاخیر ۱۷ ساعته پرواز استانبول به تهران

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر «تاخیر ۱۷ ساعته پرواز استانبول - تهران، ضمن عذرخواهی از مسافران اعلام کرد: تمامی اقدامات انجام‌شده در راستای تامین پرواز ایمن برای مسافران محترم بوده است.

به گزارش ایسنا، روز شنبه یکم مهرماه خبری مبنی‌ بر اینکه پرواز ایران‌ایر از استانبول به مقصد ایران که قرار بود ساعت ۱۰:۳۰ شب انجام شود، با تاخیر بیش از ۱۷ ساعت مواجه شده و در نهایت ۱۷:۴۵ موفق به پرواز شد، منتشر شد.

به‌دنبال انتشار این خبر در ایسنا، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در توضیحی اعلام کرد: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز ۷۶۸ استانبول به تهران روز یکم مهرماه سال جاری به اطلاع می‌رساند پرواز ۷۶۹ در روز یکم مهرماه به جهت نقص فنی هواپیما و جایگزینی هواپیما، با دو ساعت و ۵۰ دقیقه فرودگاه امام (ره) را به مقصد استانبول ترک می‌کند.

هواپیمای این پرواز بعد فرود در فرودگاه استانبول مجدد دچار نقص فنی می‌شود که با تلاش متخصصان مهندسی و تعمیرات مشکل فنی رفع می‌شود. با توجه به overduty شدن کروی پرواز (خاتمه ساعت پروازی) باید کروی پروازی جدید برای انجام پرواز اعزام می‌شد. با هماهنگی‌های انجام‌شده، مقرر شد کروی پرواز با پرواز ۷۱۹ روز دوم مهرماه به استانبول اعزام شود. پرواز مذکور در ساعت ۱۱ و ۲۰ دقیقه فرودگاه امام (ره) را به مقصد استانبول ترک می‌کند.

با وجود اعزام کروی پرواز، باید برای انجام پرواز، مجوزهای لازم از فرودگاه استانبول برای انجام پرواز تهیه می‌شد. با توجه به ترافیک هوایی فرودگاه استانبول، دریافت این مجوزها طولانی شده و همین امر موجب تاخیر طولانی این پرواز شد. در نهایت پرواز در ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه از فرودگاه استانبول پرواز کرد. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» مجددا از مسافران پرواز ۷۶۸ عذرخواهی می‌کند و یادآور می‌شود تمامی اقدامات انجام شده در راستای تامین پرواز ایمن برای مسافران محترم بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۶ ۱۰:۴۷

من یکی از مسافران آن پرواز بودم . بعد از سه روز توانستم پشت کامپیوتر بنشینم . در طول تاخیر هیچ خدماتی به ما ندادند . به ما اسکان ندادند . هوای فرودگاه سرد بود و بما پتو ندادند ، داروهایم در چمدان بود ندادند . با ساندویچ نان باگت و پنیر ورقه ای از ما پذیرایی کردند . آب آشامیدنی هم فقط به بعضی ها رسید . بدنم دی هیدارته شده بود . جهت جلوگیری از اعتراض مسافرین تاخیر پرواز را نیم ساعت نیم ساعت افزایش میدادند . یک نفر فارسی زبان یا بعنوان نماینده هما به مسافران مراجعه نکرد تا بگوید ماجرا چیست . کانترهای ترکیه ای هم که استاد دروغ بافی . تاخیر پرواز بیست و یک ساعت بود چگونه محاسبه میکنید که به عدد هفده میرسید ؟ هما باید به ما خسارت بدهد .