• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402070402299
  • خبرنگار : 71628

موافقت یک شرکت آمریکایی با پرداخت جریمه ۱۰ میلیون دلاری به دلیل نقض تحریم‌های ایران

موافقت یک شرکت آمریکایی با پرداخت جریمه ۱۰ میلیون دلاری به دلیل نقض تحریم‌های ایران

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا از موافقت یک شرکت تجاری این کشور برای پرداخت جریمه و دیگر اقدامات جبرانی به منظور فیصله دادن به اتهامات نقض تحریم‌های ایران، علیه خود خبر داد.

به گزارش ایسنا و به  نقل از شبکه سی‌ان‌ان، شرکت آمریکایی "۳ام" با پرداخت حدود ۱۰ میلیون دلار (جریمه) برای فیصله دادن به مسئله نقض تحریم‌های ایران موافقت کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌ها در وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) اعلام کرد که این شرکت در ۵۴ مورد مرتکب نقض تحریم‌های این نهاد علیه ایران شده است. به گفته اوفک، یکی از شعب شرکت ۳ام در سوییس، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، آگاهانه، ورقه‌های صیقلی مورد استفاده در پلاک خودروها را از طریق یک شرکت توزیع‌کننده آلمانی به بنیاد تعاون ناجا فروخته است که تحت کنترل نیروی انتظامی ایران قرار دارد.

این شرکت هنوز به درخواست توضیح درباره اعلام حل‌وفصل این مسئله پاسخی نداده است.

به گفته اوفک، یکی از کارمندان آمریکایی شرکت ۳ام گالف، از شعب این شرکت «مستقیما» در این فروش دست داشته است.

دفتر کنترل دارایی‌‎های وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعای نقض حقوق بشر در ایران و سوریه را علیه نیروی انتظامی ایران مطرح می‌کند.

اوفک مدعی است که شعبه سوییس این شرکت به نام ۳ام ایست، ۴۳ محموله به شرکت توزیع‌کننده در آلمان فرستاد، با وجود این که می‌دانست این محصولات به این نهاد ایرانی فروخته خواهد شد.

به گفته این نهاد آمریکایی، مدیران ارشد شرکت ۳ام گالف، «عمدا» قوانین تحریم‌ها را نقض کردند و دیگر کارمندان آن نیز در رسیدگی به امور فروش «بی‌احتیاطی کرده‌اند.»

اوفک می‌گوید، شرکت ۳ام پس از مشخص شدن این که این فروش قانونی نبوده است، خود به طور داوطلبانه این نقض تحریم‌ها را فاش کرد. همچنین دیگر اقداماتی که پس از این موضوع به کار بسته است، اخراج یا توبیخ کارمندان خاطی، ازسرگیری دوره‌های آموزشی تحریم‌ها و قطع روابط تجاری با شرکت آلمانی یادشده بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha