• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402070402364
  • خبرنگار : 50214

به بهانه روز جهانی بهداشت محیط انجام شد؛

معرفی ۲۰۰۰ واحد متخلف مواد غذایی یزد به مراجع قضایی

معرفی ۲۰۰۰ واحد متخلف مواد غذایی یزد به مراجع قضایی

ایسنا/یزد مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اهمیت بهداشت محیط و نقش عوامل خطر محیطی برای سالانه بیش از ۱۳ میلیون مرگ زودرس در دنیا، از انجام بیش از ۱۰۳ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی استان طی سال گذشته خبر داد که ماحصل آن تعطیلی ۳۲۱ مرکز و معرفی ۱۹۵۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی شده است.

دکتر «وحید جعفری» همزمان با چهارم مهر ماه روز جهانی بهداشت محیط گفت: براساس برآورد سازمان جهانی بهداشت سالانه بیش از ۱۳ میلیون مرگ زودرس در سراسر جهان به دلیل مواجهه با عوامل خطر محیطی اتفاق می‌افتد و شاید بزرگترین تهدید سلامتی است که بشر تاکنون با آن مواجه بوده است.

وی افزود: در استان یزد در راستای کنترل عوامل محیطی تاثیر گذار بر سلامت جامعه، کارکنان بهداشت محیط، فعالیت های گسترده ای در عرصه های مختلف از جمله نظارت بر آب آشامیدنی، بهداشت مواد غذایی، نظارت بر اماکن عمومی از قبیل استخرها، آرایشگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی داشته‌اند.

جعفری با اشاره به عملکرد بهداشت محیط استان در یک سال اخیر، اظهار کرد: سال گذشته تعداد ۱۰۳ هزار و ۱۹۰ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته که ماحصل آن تعطیلی ۳۲۱ مرکز و معرفی یک‌هزار و ۹۵۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی بوده است.

این مسئول همچنین بازرسی از سامانه‌های آبرسانی به میزان یک‌هزار و ۲۷۹ مورد، کلرسنجی آب آشامیدنی به میزان ۱۵۸ هزار و ۷۴۱ مورد، انجام آزمایش میکروبی آب آشامیدنی به میزان هفت هزار و ۵۶۴ مورد و معدوم سازی بیش از ۸۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی را از دیگر اقدامات بهداشت محیط استان در یک سال اخیر برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از وبدا یزد، چهارم مهرماه مصادف با ۲۶ سپتامبر به عنوان روز جهانی بهداشت محیط نامگذاری شده و فدراسیون بین‌المللی بهداشت محیط، شعار امسال این روز جهانی را «آمادگی برای محافظت از سلامت مردم در هر مکان و در هر روز» برگزیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha