• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402070402402
  • خبرنگار : 50180

با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی

همایش بزرگ "وحدت" در کرمانشاه برگزار می‌شود

همایش بزرگ "وحدت" در کرمانشاه برگزار می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری همایش بزرگ "وحدت" با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی در کرمانشاه خبر داد.

حجت الاسلام جواد فاطمی‌نسب، امروز(چهارم مهر) در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته وحدت در کرمانشاه، اظهار کرد: همایش بزرگ وحدت با حضور ۵۰۰ نفر از علمای شیعه و سنی، روز هشتم مهر در تالار انتظار کرمانشاه برگزار خواهد شد.

 فاطمی نسب با بیان اینکه این همایش با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و دیگر مسئولین استان برگزار خواهد شد، گفت: این همایش با حضور ماموستا ملاقادر قادری از چهره های شناخته شده تقریبی و نیز یکی از سخنرانان برجسته تقریبی در کشور برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برگزاری جشن‌های هفته وحدت در سراسر استان به ویژه در مناطق اهل سنت، گفت: به مناسبت هفته وحدت مساجد استان به ویژه مساجد اهل سنت با برپایی محافل مولودی خوانی و دف‌زنی غرق در شور و نشاط خواهند شد.

برگزاری میزگردهای تلویزیونی حول محور هفته وحدت و مشترکات بین شیعه و سنی، تقدیر و تجلیل از شخصیت های و فعالین تقریبی و... از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در کرمانشاه است که مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه از آنها یاد کرد.

فاطمی نسب در ادامه هفته وحدت را بهترین زمان برای بیان مشترکات بین شیعه و سنی عنوان و تاکید کرد: اختلافات بین شیعه و سنی آنقدر ناچیز است که جایی برای بیان آنها نیست، لذا باید با تمرکز بر مشترکات در جهت اقتدار بیشتر مسلمانان تلاش کرد. 

وی با بیان اینکه دشمنان دین اسلام در طول تاریخ از اتحاد بین مسلمانان ناراحت بوده اند، گفت: تقابل بین جبهه حق و باطل در طول تاریخ وجود داشته، اما هرجا مسلمانان با هم متحد بوده اند، دشمنان نتوانسته‌اند ضربه‌ای به آنها وارد کنند.

وی ادامه داد: دشمنان تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا مسلمانان را مقابل هم قرار داده و با برجسته کردن اختلافات زمینه تسلط و تعدی به مسلمانان را ایجاد کنند و به همین دلیل هم گروه های تکفیری مثل داعش را به راه انداخته اند.

وی با بیان اینکه دشمنان از نفوذ اسلام در دنیا واهمه دارند، گفت: دشمنان مطمئن شده اند که اگر برنامه ریزی نکنند دین اسلام که یک دین کامل است و انسان را به تکامل می رساند گستره جهانی پیدا خواهد کرد و این موضوع آنها را از چپاول مسلمانان باز خواهد داشت.

همایش بزرگ "وحدت" در کرمانشاه برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه دشمنان همواره در تلاشند تا با به راه انداختن جنگ مذهبی به اسلام و انقلاب ضربه بزنند، گفت: باید تمام تلاش خود را برای حفظ وحدت بکار بگیریم.

فاطمی نسب با بیان اینکه اتحاد رمز اقتدار، پیشرفت و عزتمندی انقلاب اسلامی بوده، گفت: در سایه نگاه تقریبی امامین انقلاب دشمنان با وجود توطئه‌چینی‌های فراوان نتوانسته اند  در طول ۴۴ سال گذشته به اسلام و انقلاب خدشه ای وارد کنند.

وی از استان کرمانشاه به عنوان یکی از نمادهای وحدت در کشور یاد کرد و افزود: شیعه و سنی در این استان زندگی مسالمت آمیزی دارند که زبانزد است.


 انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha