• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402070402521
  • خبرنگار : 50225

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد

توزیع ۲۵ هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند خوزستان

توزیع ۲۵ هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان نیازمند خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان از توزیع ۲۵ هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان تحت پوشش در استان خوزستان در آغاز سال تحصیلی در قالب جشن عاطفه‌ها خبر داد.

جمال شیبه در رزمایش استانی توزیع ۲۵ هزار بسته تحصیلی که امروز (۴ مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در این فاز از رزمایش در قالب جشن عاطفه‌ها، ۲۵ هزار بسته تحصیلی توزیع شد. ۱۰ هزار بسته از این تعداد، با مشارکت و همکاری مراکز نیکوکاری تامین و توزیع شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از ابتکارات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال‌های اخیر ایجاد مراکز نیکوکاری در راستای تاکید مقام معظم رهبری به هیات امنای این نهاد بوده است. مقام معظم رهبری همواره تاکید دارد که کمیته امداد امام خمینی(ره) به سمت ذات و فلسفه خود یعنی مردمی بودن برود.

شیبه بیان کرد:  ایجاد مراکز نیکوکاری ابتکار فوق‌العاده‌ای در این راستا بوده که در سال‌های اخیر انجام شده است. مراکز نیکوکاری در حال انجام کارهای بزرگی هستند که بخشی از آن تامین بسته‌های تحصیلی است که جای تقدیر دارد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: در خوزستان افتخار خدمت به ۵۴ هزار دانش‌آموز را داریم بنابراین هر سال تمام تلاش‌مان را انجام می‌دهیم تا این دانش‌آموزان به دلیل نداشتن نوشت‌افزار، از درس و آموزش محروم نشوند و با کمک خداوند و مردم، این اتفاق بزرگ رخ داده است.

وی عنوان کرد: امسال هم از یک ماه پیش در حال برنامه‌ریزی بودیم تا حداقل به هر دانش‌آموز یک بسته تحصیلی تقدیم شود و امروز نخستین مرحله این رزمایش برگزار شد تا ۲۵ هزار بسته تحصیلی بین دانش‌آموزان توزیع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: با توجه گزارش شهرستان‌ها و کمک‌هایی که در حال سرازیر شدن به سمت کمیته امداد هستند، تا هفته آینده ۵۴ هزار دانش‌آموز را پوشش می‌دهیم.

شیبه بیان کرد: در شرایط فعلی ارزش یک بسته نوشت‌افزار حداقل ۷۰۰ هزار تومان است و برای توزیع ۵۴ هزار بسته نوشت‌افزار عدد بزرگی نیاز است که بسیاری از شهرستان‌ها در مرحله اول رزمایش، تمام دانش‌آموزان خود را پوشش داده‌اند.

وی عنوان کرد: اگر در خوزستان دانش‌آموزی به دلیل نداشتن نوشت‌افزار و هزینه‌های جانبی از درس و تحصیل محروم شود حتی اگر مددجوی کمیته امداد امام(ره) نباشد، خود را مدیون می‌دانیم بنابراین اگر جایی دانش‌آموزی وجود دارد که این مشکلات را دارد به ما منعکس شود تا مشکل را برطرف کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: پایگاه‌های کمیته امداد استان خوزستان برای جمع‌آوری و تامین نیازمندی‌های تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند، میزبان نیکوکاران و خیرین هستند. همزمان با سراسر کشور پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جشن عاطفه‌ها و حامی‌یابی طرح اکرام ایتام نیز در مراکز اصلی شهرهای خوزستان برپا شده است.  

وی با بیان اینکه هر ساله رویداد ملی جشن عاطفه‌ها برای حمایت از دانش‌آموزان نیازمند در روزهای ابتدایی سال تحصیلی برگزار می‌شود، افزود: امروز به رسم دیرینه، پایگاه‌های امداد در میادین اصلی شهر و سطح استان خوزستان، همچنین در میعادگاه‌های نماز جمعه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر شده‌اند.  

شیبه بیان کرد: هر سال در آستانه ماه مهر، جشن عاطفه‌ها در سه مرحله برگزار می‌شود که مرحله اول آن در پایگاه‌های میادین و مراکز اصلی شهرها، مرحله دوم در مصلی‌های نماز جمعه و مرحله سوم هم در مدارس انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در هر شهرستان حداقل یک پایگاه مرکزی در میدان‌های اصلی شهر برپا می‌شود، افزود: در تمامی مصلی‌های نماز جمعه استان خوزستان و در هفته بعد نیز پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مدارس برپا می‌شود.

شیبه افزود: خیران و مردم نوعدوست استان خوزستان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ و کد آسان پرداخت #۰۶۱*۸۸۷۷* برای مشارکت در پویش تامین نیازمندی‌های تحصیلی دانش‌آموزان واریز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha