• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070402665
  • خبرنگار : 50040

صادرات کیوی گیلان به کشورهای اتحادیه اوراسیا

صادرات کیوی گیلان به کشورهای اتحادیه اوراسیا

ایسنا/گیلان رئیس جهاد کشاورزی گیلان، با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول کیوی را صادر کردیم، گفت: این محصول علاوه بر کشورهای اتحادیه اوراسیا، به هندوستان و عراق و افغانستان هم صادر می شود.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، کیوی را یکی از محصولات مهم و ارزآور استان گیلان دانست و اظهار کرد: شاهد استقبال زیادی برای توسعه باغات کیوی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه امسال ۸۱۲۰ باغدار در ۷۵۰۰ هکتار از باغات کیوی استان فعالیت دارند، تصریح کرد: در راستای صادرات این محصول به دنبال ارتقای کمی و کیفی تولیدات هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به گستردگی باغات کیوی از نوار ساحلی تا جلگه و میان بند، افزود: میزان قندگیری این میوه متناسب با موقعیت جغرافیایی تولید آن است و لذا با توجه به شرایط اقلیمی سال جاری و گرمای هوا، مراحل قندگیری کیوی زودتر انجام شد.

محمدی، با بیان اینکه از وزارت جهاد کشاورزی لغو ممنوعیت صادرات محصول کیوی استان گیلان را از ۲۵ شهریورماه خواستار شدیم، ادامه داد: با توجه به وجود درخواست های متعدد و پیگیری های انجام شده، شاهد آغاز صادرات کیوی از اول مهرماه امسال بودیم؛ این در حالی است که در سال های گذشته لغو ممنوعیت صادرات از ۱۵ مهرماه بود.

وی با اشاره به آغاز صادرات کیوی با هدف حمایت از باغداران و تولیدکنندگان استان گیلان، اضافه کرد: تاکنون ۲۰۰۰ تن صادرات کیوی انجام شده است.

رئیس جهاد کشاورزی گیلان از پیش بینی برداشت محصول کیفی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بازارهای هدف صادرات، به سمت تحقیقات علمی جهت معرفی ارقام زودرس و کیفی رفتیم و امیدواریم شاهد شرایط بهتری برای محصول کیوی گیلان باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول کیوی را صادر کردیم، گفت: میزان تولید میوه کیوی ۴۰۰ هزار تن است که نیمی از آن قابلیت صادرات دارد؛ این محصول علاوه بر کشورهای اتحادیه اوراسیا، به هندوستان و عراق و افغانستان هم صادر می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha