• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۷:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402070402704
  • خبرنگار : 71461

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع):

دانش آموزان حرکت علمی کشور را شتاب دهند

دانش آموزان  حرکت علمی کشور را شتاب دهند

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در مجتمع آموزشی و فرهنگی حکمت نبوی از مراکز وابسته به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، به ایراد سخنرانی پرداخته و ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، دبیران، آموزگاران، فرهنگیان و خانواده ها تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که این سال تحصیلی برای آنان سرشار از موفقیت‌های روز افزون باشد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاضی عسکر -تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)- در این مراسم اظهار کرد: جایگاه علم و دانش در اسلام جایگاه بسیار رفیعی است و تلاش انبیا برای این است که جامعه را عالم و دانشمند و با ایمان پرورش دهند.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به تعبیر «یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ» که در سوره بقره و توبه قرآن کریم آمده، آن را تعبیر بسیار زیبایی توصیف کرد و گفت: پیامبران از جانب خداوند این رسالت را دارند که پرده های تاریکی و جهل را از میان بردارند و مردم را به سوی نور و آگاهی هدایت کنند؛ به همین جهت اسلام یادگیری دانش را مثل نماز و سایر عبادات برای مردم واجب کرده است.

وی ادامه داد: اسلام مرز علم را برداشته است و به مسلمانان می‌گوید هر کجای عالم، علمی و دانشی سودمند برای زندگی بشر وجود داشته باشد، باید به آن مکان‌ها سفر کرد و آن علوم را فرا گرفت و در خدمت مسلمانان و بشریت قرار داده و جامعه را شکوفا کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: به این تعبیر «اطلبوا العلم ولو بالصین» (علم را بیاموزید و طلب کنید حتی اگر در چین باشد) توجه کنید. آن زمان چین دورترین نقطه جهان بوده است، و پیامبر وقتی می فرمایند حتی اگر برای طلب علم لازم باشد به چین سفر کنید، بروید و دانش بیاموزید تا جامعه اسلامی رشد کند و بتواند بشریت را از جهل و جهالت نجات دهد.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر در بخش دیگری از سخنان خود توسعه علمی و پرورش اخلاقی و تربیتی دانش آموزان را دو هدف مهم در مجتمع آموزشی حکمت عنوان و اظهار کرد: در طول سالیان گذشته کادر این مجتمع زحمات زیادی برای رشد دانش آموزان و مجتمع کشیدند و من بر خود لازم می دانم از مدیران و مسئولین این مجتمع صمیمانه تشکر و سپاسگزاری کنم.

وی با توصیف اینکه هم هیئت امنا و هم هیئت مدیره جدید مجتمع حکمت افرادی آگاه، با تجربه و دلسوز هستند تاکید کرد: جهش علمی و ارتقاء رتبه علمی مجتمع بسیار مهم است و از دانش آموزان و اولیای محترم می خواهم تا این موضوع را جدی بگیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) خطاب به دانش آموزان گفت: من از شما خواهش می کنم که برای آینده خودتان از اکنون برنامه ریزی کنید، نگذارید وقتتان به بطالت بگذرد، ایرانی‌ها نسبت به مجموعه کشورهای دنیا ضریب هوشی بالاتری دارند و باید از این موهبت الهی نهایت استفاده را ببرید.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به استفاده آمریکا و اروپا از استعدادها و نخبگان کشورهایی مانند ایران، گفت: علم به شدت در حال رشد و توسعه است؛ بنگرید در همین چند سال گذشته چه اتفاقاتی در جهان رخ داده است، وقتی اینترنت و فضای مجازی آمد، در همین ۱۰ الی ۲۰ سال یا کمتر چه اتفاقاتی در دنیا افتاده است؛ هنوز این حرکت ادامه دارد و اکنون بحث هوش مصنوعی مطرح شده است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) افزود: دانش‌آموزان آینده سازان کشورند و باید با بهره گیری از هوش خود و تلاش مضاعف حرکت علمی کشور را شتاب دهند.

حجت‌الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: اگر حرکت مان سریع و شتابنده نباشد مطمئن باشید از دیگران عقب می‌افتیم لذا شما باید سرعت تان را در فراگیری علم و دانش بیشتر کنید. پدران و مادران باید به شما کمک کنند و از معلمان و دبیران خواهش می کنم جدی تر وارد این عرصه شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) تأکید کرد: دبیران باید روحیه امید را در دانش آموزان تقویت کنند. شرایط و سختی ها در کشور نباید شما را مأیوس کند، شما باید رشد کنید و این کشور را بسازید و نسبت به کشورهای دیگر دنیا تعالی ببخشید.

وی اظهار کرد: نگاه کنید از ابتدای انقلاب تا کنون بیش از ۸ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد شده و در بحران های مختلف از جمله شیوع کرونا همین شرکت های دانش بنیان آمدند و به داد مردم رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha