• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402070402751
  • خبرنگار : 50649

اجرای مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی در شیراز

اجرای مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی در شیراز

ایسنا/فارس مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری شیراز به همراه سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌منظور ارتقای توان عملیاتی و افزایش تاب‌آوری در مقابله با حوادث گوناگون مانند بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیل برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر امروز، چهارم مهرماه در مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری بیان کرد: شهرداری شیراز در تهیه تجهیزات مورد نیاز فصل زمستان و برطرف کردن نواقص سنوات گذشته اقدامات مؤثر و قابل قبولی انجام داده است.

مسعود زارعی ضمن بازدید میدانی از این مانور گفت: از اقدامات مثبت شهرداری، برگزاری مانورهایی با موضوعات مختلف بحران به صورت مستمر در جهت رفع نواقص عملیاتی و تجهیزاتی در زمان بحران است‌.

وی، اجرای این مانور را موجب ارتقای توان نیروهای عملیاتی شهرداری و افزایش تاب‌آوری این مجموعه بزرگ در مقابله با حوادث گوناگون مانند بارندگی‌های شدید و احتمال وقوع سیل دانست و افزود: شهرداری شیراز و معاونت محیط زیست و خدمات شهری اقدامات مؤثر و قابل قبولی در تهیه تجهیزات مورد نیاز زمان بحران در جهت آمادگی کارکنان در مواجهه با بحران‌های احتمالی فصل بارندگی انجام داده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز نیز در این مراسم در خصوص تجهیزات مورد نیاز مدیریت بحران گفـت: این تجهیزات به دستور شهردار شیراز جهت استفاده در فصل بارندگی از قبیل پمپ‌های خودمکش، پمپ‌های آبکش، دیزل ژنراتور، ۲۰ دستگاه کامیون یدک‌کش، واتر جت و سایر اقلام مورد نیاز با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان به‌منظور بهره‌وری در زمان بحران‌های شهر شیراز خریداری شده است‌.

غلامرضا غلامی اظهار کرد: تمامی زیرگذرهای سطح شهر مجهز به پمپ‌های خود مکش که با کوچکترین آب گرفتگی بدون حضور نیروی انسانی، فعال شده و تخلیه آب را انجام می‌دهد و این گوشه‌ای از اقداماتی است که در این حوزه صورت پذیرفته است.

رئیس اداره بحران و پدافند غیرعامل شهرداری شیراز هم در این مراسم گفت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش در پاییز و زمستان، مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری شیراز به منظور هماهنگی سازمانی و بین دستگاهی و در جهت آگاهی شهروندان برگزار شد.

محمد جواد شمسایی بیان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر شروع فصل پائیز و زمستانی پر بارش و حساسیت و دستور شورای اسلامی شهر، شهردار کلانشهر شیراز، معاون محیط زیست و خدمات شهری، این اداره برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم را با شهرداری مناطق یازده‌گانه، سازمان‌ها و سایر حوزه‌های خدمات‌رسان همچون اورژانس، اداره آبفا شهرستان شیراز و هلال احمر به‌منظور آمادگی و ارتباط بین دستگاهی و هماهنگی و حضور در مانور انجام داد.

وی گفت: به‌منظور آمادگی شهرداری در مواجهه با بحران‌های مختلف و آگاهی شهروندان از این آمادگی‌ها، اداره بحران و پدافند غیر عامل شهرداری شیراز در راستای تحقق اصول مدیریت بحران (پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی) در طول سال و فصول مختلف مانورهای متفاوتی را طراحی و با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان درون سازمانی و برون سازمانی اجرا می‌کند.

به گزارش ایسنا، مانور مشترک آمادگی تجهیزات زمستانی شهرداری شیراز  در مهرماه جاری در بوستان کوهستانی دراک برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha