• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402070402754
  • خبرنگار : 50649

در هفته دفاع مقدس انجام شد؛

بررسی مشکلات قضایی ایثارگران فارس

بررسی مشکلات قضایی ایثارگران فارس

ایسنا/فارس به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و با حضور مشترک رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان ۷۳ نفر از ایثارگران و خانواده‌های شهدا و بسیجیان جهت بررسی و پیگیری مشکلات قضایی خود با مسئولان قضایی استان دیدار کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، دیدار عمومی ۷۳ نفر از ایثارگران و خانواده‌های شهدا استان فارس به‌مناسبت هفته دفاع مقدس امروز، ۴ مهرماه با همکاری بسیج حقوقدانان و دفتر حمایت حقوقی از ایثارگران برگزار شد که در آن پرونده‌های قضایی و مشکلات حقوقی ایثارگران بررسی و در چارچوب مقررات دستورات پیگیری برای آنان صادر شد.

رئیس کل دادگستری فارس در این دیدار با بیان اینکه عرصه ایران اسلامی میدان کارزار و مجاهدت مردانی است که به تأسی از سیدالشهدا(ع) علم مبارزه و مقاومت برداشته و رسالت صیانت از ارزش‌های الهی را بر عهده گرفته‌اند، گفت: در این میان شهدای حقوقدان نقش برجسته‌ای در تاریخ ایثار و شهادت در ۸ سال دفاع مقدس و پس از آن برعهده داشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی افزود: در مجموعه قضایی استان فارس همه تلاش خود را معطوف به کاهش مشکلات مردم کرده‌ایم و در این بین رسیدگی به مشکلات ایثارگران و خانواده‌های شهدا تکلیفی بر عهده مسئولان است.

وی به قضات و کارکنان استان دادگستری استان فارس توصیه کرد تا ضمن رعایت عدالت، روحیه مردمی را با حسن خلق و خوش رفتاری در دستور کار قرار دهند و در تکریم و احترام ارباب رجوع به‌خصوص توجه به ایثارگران و خانواده‌های شهدا به‌عنوان ولی نعمتان ما در دستگاه قضایی اهتمام لازم داشته باشند.

در این نشست مردمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز خدمت به ایثارگران و خانواده معظم شهدا را توفیق الهی خواند و با بیان اینکه آرامش امروز جامعه مرهون ایثار و از خود گذشتگی ایثارگران در طول ۸ سال دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس بخشی از ارزش‌های اجتماعی در جامعه اسلامی ما محسوب می‌شود چرا که فرهنگ ایثار و شهادت را به‌عنوان اصلی‌ترین ارزش جامعه به همگان معرفی کرد.

سید مصطفی بحرینی افزود: پس از گذشت سال‌ها از اتمام جنگ تحمیلی کشور نیازمند نوسازی فرهنگی بر مبنای فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی ایثارگران و خانواده‌های آنان است که بخشی از آن توجه ویژه به امور خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha