• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402070502976
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اعلام کرد

وجود نمازخانه در تمام مدارس اسدآباد

وجود نمازخانه در تمام مدارس اسدآباد

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد دارای کمبود روحانی بوده و باید با تقویت و به‌روزرسانی زیرساخت‌های لازم نسبت به حضور پررنگ روحانیون در شهرستان اقدام کنیم.

حسین‌علی شرکائی چهارشنبه ۵ مهرماه در ستاد اقامه نماز شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر در مدارس شهرستان ۶۰ نفر مربی طرح امین فعالیت دارند که در ۶۰ مدرسه اقامه نماز را انجام می‌دهند و در سایر مدارس نیز برای اقامه نماز از فرهنگیان به عنوان پیش‌نماز استفاده می‌شود.

وی از نواخته شدن زنگ نماز در سطح تمامی مدارس شهرستان در پنجم مهرماه خبر داد و یادآور شد: در پنجم مهر ماه همزمان با سایر مدارس سطح شهرستان به صورت نمادین زنگ نماز در مدرسه پروین اعتصامی شهر اسدآباد با حضور دانش‌آموزان و مسئولان نواخته و نماز برپا می‌شود ضمن اینکه یادواره شهدای دانش‌آموزی نیز در این مدرسه برگزار خواهد شد.

شرکائی در ادامه با بیان اینکه در تمام مدارس، ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه‌های سطح شهرستان نمازجماعت برگزار می‌شود، افزود: طرح «پیوند بین مسجد، مدرسه و محله» با حضور امام جمعه شهر از هفته آینده هر هفته در یک مدرسه نزدیک به مسجد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه مدارس شهر اسدآباد دارای نمازخانه هستند، ادامه داد: مدارس روستاهای بزرگ و مدارس شبانه‌روزی شهرستان و نیز مدارس شهر پالیز و آجین نیز دارای نمازخانه بوده و تنها در برخی از مدارس روستاهای کوچک نمازخانه نداریم.

شرکائی همچنین خاطرنشان کرد: شهرستان اسدآباد دارای چهار مدرسه شبانه‌روزی در شهر و سه مدرسه شبانه‌روزی در سطح روستاهاست که تمامی این مدارس دارای نمازخانه و امام جماعت هستند.

وی با تأکید بر اینکه امسال جشن تکلیف دانش‌آموزان اسدآبادی باید باشکوه‌تر برگزار شود، گفت: حضور مدیران دستگاه‌ها در نمازجماعت مساجد ضمن ایجاد ارتباط حسنه بین مردم و مدیران، موجب رسیدگی به مشکلات مردم در دیدار چهره به چهره خواهد بود.

فرماندار شهرستان اسدآباد همچنین با تأکید بر برپایی نمازجماعت اول وقت و پخش اذان در سطح ادارات یادآور شد: هیچ جلسه‌ای در وقت اذان و نماز نباید در ادارات برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha