• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402070503019
  • خبرنگار : 50204

افزایش ۱۲ درصدی سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای جاده‌ای استان مرکزی

افزایش ۱۲ درصدی سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در سفرهای جاده‌ای استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابجایی افزون بر ۸۲۷ هزار مسافر در قالب ۶۹ هزار و ۳۸۷ سفر از مبداء استان مرکزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان در نیمه اول امسال خبر داد.

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تحلیل آمار جابجایی مسافرین در شش ماهه ابتدای سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۸۲۷ هزار و ۲۲۸ نفر از مبداء استان مرکزی توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابجا شده‌اند.

وی افزود: آمار جابجایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل مسافری استان، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع با رشد سه درصدی همراه بوده که نشان از افزایش تقاضا و رضایتمندی مردم در استفاده از ظرفیت حمل و نقل عمومی برون شهری دارد.

به گفته جهانی، ۵۷۳ هزار و ۲۲۶ نفر از مسافرین در قالب ۴۳ هزار و ۳۹۱ سفر به صورت برون استانی و ۲۵۴ هزار و دو نفر در قالب ۲۵ هزار و ۹۹۶ سفر به ‌صورت درون استانی جابجا شده‌اند.

وی اضافه کرد: ۴۱۱ هزار و ۸۸۱ نفر از مسافرین جابجا شده که شامل حدود نیمی از ظرفیت مسافرین بوده، توسط اتوبوس، ۳۱۰ هزار و ۱۱۱ نفر توسط مینی‌بوس و سواری کرایه و ۱۰۵ هزار و ۲۳۶ نفر به صورت دربستی جابجا شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: تعداد سفرهای اتوبوسی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد و مینی‌بوس و سواری کرایه ۲۳ درصد رشد و تعداد سفرهای دربستی ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی مبداء اصلی مسافرین استان را شهرهای اراک و ساوه عنوان کرد و گفت: استان‌های تهران و اصفهان مقاصد اصلی مسافرین استان مرکزی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل ادامه داد: تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس برای اعزام زائران از استان مرکزی به حرم مطهر امام خمینی(ره)، همچنین هماهنگی تامین ۳۰ دستگاه سواری، ۳۰ دستگاه وانت‌بار، چهار دستگاه کامیون یخچال دار، تامین ۶ هزار لیتر سوخت، اعزام یک دستگاه یدک‌کش اتوبوس و مکانیک سیار و دو دستگاه کامیونت بخشی از اقدامات این اداره کل در ایام ارتحال امام خمینی(ره) بوده است.

جهانی خاطرنشان کرد: در ایام اربعین نیز بیش از ۱۷ هزار زائر از مبداء استان مرکزی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند که یکی از اقدامات شاخص این اداره کل بود و با همکاری شرکت‌های حمل و نقل و پای کار بودن رانندگان استان رقم خورد.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال و جذب رانندگان در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ راننده کارت هوشمند رانندگی مسافری دریافت کرده‌اند. در استان مرکزی ۱۸۰۸ راننده مرد و پنج راننده زن در حوزه حمل و نقل مسافری فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha