• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402070503410
  • خبرنگار : 50649

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران اعلام کرد

برپایی ۱۲ نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی در داخل و خارج

برپایی ۱۲ نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی در داخل و خارج

ایسنا/فارس دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران از برپایی ۱۲ نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: ۹ نشست در داخل و ۳ نشست در کشورهای ترکیه، هندوستان و ونزوئلا برگزار کردیم.

به گزارش خبرنگار  ایسنا، امین انصاری امروز ۵ مهرماه در دهمین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در شیراز گفت: مقام معظم رهبری بنا به جنایاتی که آمریکا در اقصی نقاط جهان داشته است، هفته دوم تیرماه را هفته حقوق بشر آمریکایی نام‌گذاری کردند.

وی با بیان اینکه پیش از این سلسله نشست‌های حقوق بشر آمریکایی را طی سال‌های گذشته با همکاری دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری برگزار کردیم، افزود: پیش از این ۹ نشست تخصصی و ۳ نشست با کشورهای ترکیه، هندوستان و ونزوئلا برگزار کردیم که زمینه برگزاری نشست در استان فارس در حرم مطهر شاهچراغ (ع) فراهم شد.

انصاری با تصریح اینکه انقلاب اسلامی ایران ۲ هدف را  دنبال کرد که یکی تحقق‌بخشی به تمامی معارف و احکام اسلام در داخل و دیگری معرفی اسلام ناب و آموزه‌های حیات‌بخش اسلام به جهان بشریت است، گفت: امام خمینی(ره) با این دو هدف انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که در هر دو این اهداف هم پیروزی‌های خوبی داشته‌ایم.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر ایران تصریح کرد: تحقق‌بخشی به آموزه‌های اسلام در ایران با لطف خدا و حاکمیت و نظام اسلامی صورت گرفت و موجب شد کشورمان به استقلال دست یابد و ایران اسلامی از دست غربی‌ها و غارتگران نجات یابد.

وی با بیان اینکه بعد از نجات کشور ایران از دست غارتگران در دوران طاغوت، آمریکا بسیار عصبانی شد، اضافه کرد: سه عامل موجب عصبانیت آمریکا از ایران شد. یکی اینکه در آن زمان ایران ۶ میلیون بشکه نفت به آنان صادر می‌کرد در حالی که ایران ۳۵ میلیون جمعیت داشت و در همین راستا ۵۰ هزار  آمریکایی حقوق هنگفت می‌گرفتند بدون اینکه حضورشان در کشورمان منفعتی داشته باشد. تمامی معادنی که در ایران بود را غارت می‌کردند در صورتی که ملت ایران از این معادن خبر نداشتند.

دبیر کل سازمان جوانان حقوق بشر ایران بیان کرد: دومین عامل عصبانیت آمریکا از ایران اسلامی این بود که رژیم پهلوی برای آن کشور نقش ژاندارمی منطقه را بازی می‌کرد به این معنی که پادشاه ایران به تحقق اهداف آمریکا کمک می‌کرد تا بتواند افغانستان و سایر کشورهای همسایه را غارت کند.

وی، سومین عامل عصبانیت آمریکا را صدور انقلاب اسلامی ایران و شروع فرهنگ انقلابی در جهان بود و پس از آن در کشورهای منطقه فریاد مرگ بر آمریکا بلند شد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر  با اشاره به اینکه اسرائیل غده سرطانی است که آمریکا و دیگر کشورها همچون انگلیس تصمیم گرفتند به جان کشورهای جهان اسلام بیندازند، افزود: بعد از انقلاب اسلامی ایران آمریکا لقب شیطان بزرگ را به خود اختصاص داد چرا که بیشترین ظلم را به ملت‌های سراسر دنیا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha