• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۸:۰۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402070503579
  • خبرنگار : 50182

رقابت ۱۰۹ کاندیدا در انتخابات نظام پرستاری کرمانشاه

رقابت ۱۰۹ کاندیدا در انتخابات نظام پرستاری کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری استان کرمانشاه از برگزاری این انتخابات همزمان با سراسر کشور در روز جمعه (هفتم مهر) خبر داد.

دکتر رضا پورمیرزا کلهر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به برگزاری این دوره انتخابات در چهار حوزه انتخابیه استان گفت: در دوره گذشته برگزاری انتخابات در سه حوزه را داشتیم که در این دوره حوزه پاوه هم اضافه شده است.

وی افزود: این انتخابات در حوزه مرکزی کرمانشاه شامل شهرستانهای کرمانشاه، هرسین، سنقر و کلیایی، کنگاور و صحنه، حوزه اسلام آبادغرب شامل شهرستانهای اسلام آبادغرب، دالاهو، قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، حوزه جوانرود شامل شهرستان های جوانرود و ثلاث باباجانی و حوزه پاوه شامل شهرستان های پاوه و روانسر برگزار می شود.

پورمیرزا گفت: در هر یک از این چهار حوزه شرکت کنند گان می توانند به ۹ نفر رای بدهند که عبارتند از شش پرستار، دو بهیار و یک نفر کارشناس اتاق عمل یا هوشبری و در مجموع ۳۶ نفر در استان به عنوان اعضای هیات مدیره نظام پرستاری انتخاب می شوند.

وی افزود: همچنین در هر حوزه پنج نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.

به گفته رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری کرمانشاه ۱۰۹ نفر برای این دوره انتخابات در سطح استان کاندیدا شده‌اند.

وی تعداد اعضای نظام پرستاری در استان را شش هزار نفر اعلام و تصریح کرد: تمامی اعضا می توانند با در دست داشتن کارت ملی و کارت نظام پرستاری در این دوره انتخابات شرکت کنند.

پورمیرزا با اشاره به برگزاری این دوره از انتخابات در روز جمعه (هفتم مهر) گفت: شرکت کنندگان می توانند از ساعت هفت صبح تا ۲۰ شب به محل صندوق های رای مراجعه کرده و به کاندیداهای مورد نظر خود رای دهند.

وی تعداد صندوق های اخذ رای در این دوره انتخابات را یازده صندوق اعلام و تصریح کرد: از این تعداد پنج صندوق ثابت و شش صندوق سیار هستند.

پورمیرزا گفت: صندوق های ثابت در حوزه انتخابیه کرمانشاه در محل معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و بیمارستان امام رضا(ع)، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب در محل بیمارستان امام خمینی(ره)، در حوزه انتخابیه جوانرود در بیمارستان حضرت رسول(ص) و در حوزه انتخابیه پاوه هم در بیمارستان شهدای پاوه مستقر است.

وی افزود: از شش صندوق سیار هم سه صندوق به حوزه انتخابیه کرمانشاه و سه صندوق دیگر هم میان سه حوزه دیگر تقسیم می شود.

رییس هیات اجرایی ششمین دوره انتخابات نظام پرستاری استان با اشاره به اجرای قانون تعرفه گذاری نظام پرستاری گفت: به نظر می رسد اجرای این قانون موجب افزایش مشارکت پرستاران در این دوره انتخابات نظام پرستاری باشد.

به گفته پورمیرزا در دوره گذشته این انتخابات حدود ۳۰ درصد از اعضای نظام پرستاری مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha