• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402070503612
  • خبرنگار : 50006

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی:

نقش آفرینی مردم در دفاع مقدس یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بود

نقش آفرینی مردم در دفاع مقدس یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بود

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نقش آفرینی مردم و مردمی بودن دفاع مقدس را یکی از اصلی‌ترین عوامل غلبه بر دشمن بعثی عنوان کرد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران که در شهرستان ورزقان برگزار شد، گفت: وظیفه ما در قبال شهدا و دفاع مقدس بسیار سنگین است و در کنار نقش بنیادین امداد الهی در رابطه با پیروزی مردم قهرمان ایران در جنگ تحمیلی، نقش آفرینی مردم و مردمی بودن دفاع مقدس یکی از اصلی ترین عوامل پیروزی و غلبه‌بر دشمن بعثی بوده است. 

به گزارش ایسنا، وی، نقش مردم را در دفاع مقدس بی‌نظیر برشمرد و افزود: بسیج یعنی مردم و مردم در کنار نیروهای مسلح و امدادهای غیبی توانستند با وحدت در مقابل دشمن تا دندان مسلح که از طرف غرب و آمریکایی‌ها حمایت می‌شد، به پیروزی برسند. 

وی اضافه کرد: جنگ تحمیلی به واسطه حضور و پشتیبانی مردم و بسیج مردمی به پیروزی رسید و در این راستا وظیفه ما پاسداشت نام و یاد شهدا، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، آزاده‌ها، اسوه‌های زنده و ایستادگی است.

آل هاشم، یکی از پیام‌های دفاع مقدس را وحدت و همدلی مردم با مسئولان برشمرد و افزود: اگر ملت و مسئولان با هم و یک صدا باشند می‌توان حتی با دست خالی نیز به پیروزی رسید و این مدیریت و روحیه جهادی باید امروز نیز در مقابل هجمه‌های زیاد دشمنان تقویت شود تا مانند دفاع مقدس به پیروزی برسیم.

وی در خصوص دیگر پیام‌های دوران دفاع مقدس، گفت: طی ۲۰۰ سال اخیر هر زمانی که جنگی در ایران اتفاق افتاده بود، با اشغال نظامی دشمن روبرو بودیم و یا قسمتی از خاک ایران به دشمن داده می‌شد، ولی در جنگ تحمیلی به برکت خون شهدا، رزمندگان، ایثارگران و … حتی ذره‌ای از خاک ایران را به دشمن ندادیم که این حاصل باور مردم و مسئولان به فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت است. 

وی افزود: تجربه موفق مقاومت ملت ایران اسلامی با دستان خالی و با اعتقاد راسخ در مقابله با دشمن، امید را در بین مردم آزاده و کشورهای ستم‌دیده منطقه زنده کرد و گروه‌های مقاومت منطقه با الهام گرفتن از دفاع مقدس توانستند در مقابل استکبارگران ایستادگی کنند. 

امام جمعه تبریز گفت: شهدای مدافعان حرم و امنیت نشان دادند که حماسه هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشده و به برکت همان شجاعت و فداکاری رزمندگان است که امروز مدافعان امنیت و حرم با روحیه ایثار و شهامت و گوش به فرمان مقام معظم از مرزهای اسلام و ایران دفاع می‌کنند. 

وی با قدردانی از عوامل برگزاری یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران در شهرستان ورزقان، افزود: افتخار می‌کنیم که در منطقه شهید پرور ارسباران همه ساله در یکی از پنج شهر این خطه (اهر، هوراند، ورزقان، کلیبر و خداآفرین) یادواره شهدا برگزار می‌شود و باید همیشه این روحیه ایثار و شهادت زنده نگه داشته شده و زندگی شهدا سرلوحه زندگی ما شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha