• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402070503637
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

با حضور استاندار اصفهان انجام شد؛

واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری‌های استان اصفهان

واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداری‌های استان اصفهان

ایسنا/اصفهان با واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی در سراسر استان، آمار واگذاری این ماشین آلات به شهرداری‌های استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ۴۱۳ دستگاه رسید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، بعدازظهر امروز پنجم مهرماه آیین رونمایی و واگذاری ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی، خدماتی و حمل‌ونقل درون شهری به شهرداری‌های استان با حضور استاندار اصفهان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان برگزار شد.

 سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این آیین ضمن تبریک ایام ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: شکست حصر آبادان در عملیات ثامن‌الائمه با دستور حضرت امام(ره) و مجاهدت رزمندگان، روحیه و امید را به جبهه انقلاب اسلامی بازگرداند که به ویژه این ایام را گرامی می‌داریم.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی جهانگردی، ادامه داد: استان‌ اصفهان به دلیل دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فرد و غنی، بستر مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری است.

استاندار اصفهان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ابزار برای ایجاد تعلق نسبت به مولفه های هویتی در نسل آینده، صنعت گردشگری است.

 مرتضوی عنوان کرد: حضور و برنامه ریزی در حوزه گردشگری در داخل و خارج از کشور  قطعا می‌تواند ظرفیت‌های بسیاری را در این حوزه فراهم کند.

وی متذکر شد: بضاعت‌های بسیاری در کشور ما وجود دارد که همگی دارای پیشینه‌های کهن هستند و می‌توانند بسترهای مناسبی برای توسعه گردشگری باشند.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به تنوع مأموریت‌های شهرداری‌ها، گفت: از بدو تولد تا پس از فوت مردم با بحث شهر و شهرداری مواجه هستند و این تنوع خدمات و خدمت‌رسانی تنها متعلق به شهرداری است.

 مرتضوی افزود: لذا پرداختن به همه حوزه‌های مأموریتی زیست محیطی، رونق اقتصاد شهر، محلات، بهداشت و درمان، گردشگری و ... قابل تعریف و تبیین است.

وی متذکر شد: اگر در این حوزه‌های استاندار اصفهان گفت: نمونه‌های بسیاری از انسان‌های الگویی داریم که در بستر مدیریت شهری در بخشی قرار گرفتند و تمام وقت خود را مصروف آرامش و آسایش شهر و شهروندان کردند.

مرتضوی ادامه داد: در چنین الگوهایی چنان مردم وابستگی به مدیریت شهر پیدا می‌کنند که وقتی مسئله یا بحرانی اتفاق می‌افتد همه خود را مسئول می‌دانند و برای رفع و کاهش آن تلاش می‌کنند.

وی اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز ۲۱۶ دستگاه ماشین آلات عمرانی و خدماتی به شهرداران استان واگذار می‌شود.

استاندار اصفهان افزود: از سال گذشته تا امروز بالغ بر ۴۱۳ دستگاه ماشین آلات مختلف در استان واگذار و توزیع شده است.

 مرتضوی گفت: این مهم می تواند در استان اصفهان شرایط بهتری را برای خدمت رسانی فراهم کند.

وی با اشاره به بارش‌های سنگین باران در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در آن شرایط سخت اگر امکانات و تجهیزات و تلاش شهرداران نبود قطعاً دچار مشکل می شدیم در بازدیدهای میدانی می دیدیم که در بارش‌های سنگین برف ، شهرداران و نیروهای شهرداری‌ها در تلاش هستند تا مخاطره‌ای برای جان و امور روزمره مردم ایجاد نشود.

استاندار اصفهان گفت: برنامه ریزی مفصلی به منظور تجهیز استان به انواع دستگاه و ماشین آلات شده است که امیدوارم به همت معاونت عمرانی استانداری و شهرداران  به‌صورت کامل محقق شود.

 مرتضوی متذکر شد: ماشین آلاتی که امروز تحویل شهرداران می‌شود همگی ساخت ایران هستند که به همت بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی داخل کشور ساخته شده‌اند.

وی ادامه داد: این موضوع تفسیر گویای ما می‌توانیم است، همه این موارد را مدیون  نگاه و تفکر انقلابی امامین انقلاب هستیم که توانمندی و اقتدار را برای ما ترسیم کردند.

استاندار اصفهان بیان کرد: جمهوری اسلامی می‌تواند در این حوزه الگویی برای سایرین باشد، بسیاری از کشورهای جهان اسلامی نیازمند اینگونه رویکرد هستند تا توانایی‌های خود و بی‌نیازی از بیگانگان را باور کنند.

گفتنی است ماشین آلات تحویل شده شامل، ۵۰ دستگاه اتوبوس، ۱۵۴ دستگاه ون، ۹ دستگاه کمپرسی سنگین، یک دستگاه خودروی آتش نشانی نیمه سنگین، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه نیسان کمپرسی است. سال گذشته نیز ۱۹۷ دستگاه ماشین آلات اختصاصی به شهرداری و دهیاری های استان واگذار شد.

جمع قیمت ماشین آلات واگذار شده در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به یک هزار و ۷۹۹ میلیارد تومان می‌رسد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha