• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402070503652
  • خبرنگار : 50204

جانشین سازمان بسیج مستضعفین:

محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند

محور اصلی بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند

ایسنا/مرکزی جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در بیانیه گام دوم، محور اصلی جوانان هستند و مقام معظم رهبری مهمترین شرط تحقق این بیانیه را توجه به جوانان و سپردن مسئولیت به جوانان قلمداد می‌کنند.

سردار سیدقاسم قریشی، ۵ مهرماه در اجتماع بزرگ جوانان نقش‌آفرین گام دوم انقلاب، در مصلای بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: مردم ولایتمدار استان مرکزی بویژه جوانان استان و اراک در سرکوب مزدوران قبل و بعد از دفاع مقدس، در دفاع از حرم و در مقابله با بلایا و حوادث طبیعی از جمله زلزله و سیل و مقابله با ویروس کرونا نقش برجسته‌ای داشتند. آن‌ها همچنین در هشت سال دفاع مقدس، گام‌های بزرگی برداشتند.

وی افزود: شهیدان بزرگ زیادی از این استان تقدیم انقلاب شده‌اند و مردم استان علاوه بر اعزام فرزندان خود، در پشت جبهه نیز با پشتیبانی از جبهه و تلاش در حوزه صنعت جهت تامین نیازهای جنگ تلاش کرده‌اند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب توسط معمار پیشرفت و ترقی ایران اسلامی و یکی از یاران ویژه امام راحل صادر شده و برخاسته از ذهن و شخصیتی متفکر و در طراز اول است.

سردار قریشی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر خود، به مرحله تثبیت در قلب مردم جهان رسیده و مهم‌ترین راه تداوم آن، مبارزه با دشمنان اسلام و مقاومت در برابر انواع مشکلات اقتصادی است.

وی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم، محور اصلی جوانان هستند و مقام معظم رهبری مهمترین شرط تحقق این بیانیه را توجه به جوانان و سپردن مسئولیت به جوانان قلمداد و جوانان را پیاده کننده اصلی بیانیه گام دوم می‌دانند همانند جوانانی که انقلاب را همراهی کرده و در دفاع مقدس دشمن را به شکست کشاندند.

قریشی بیان کرد: رژیم ایالات متحده آمریکا و رژیم‌ها و دولت‌های اروپایی در دوران قبل و بعد از انقلاب، مانع اصلی موفقیت‌های ملت ایران و یکی از سدها در مقابل پیشرفت‌های ایران بودند و مهم‌ترین هدف ملت ایران، مبارزه با استکبار جهانی بوده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به دستاوردهای گام اول انقلاب و موفقیت‌های ملت ایران در ۴۰ ساله بعد از انقلاب اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، بعد از انقلاب، دستاوردهای شگرفی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و... داشته است. از مهم‌ترین آنها می‌توان به مبارزه با نقشه‌های شوم آمریکا و کشورهای اروپایی و بیرون‌ کردن رژیم شاهنشاهی اشاره کرد.

قریشی افزود: مردم ایران ضمن پیروزی انقلاب اسلامی توانستند در یک نبرد نابرابر و تحمیلی، به مدت هشت سال، استقامت کنند و با همه تحریم‌ها و بدون حمایت هیچ کشوری، اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد و دشمن در آن تصرف داشته باشد، این در حالیست که عراق در جنگ تحمیلی محتاج کشورهای دیگر بود و از سوی آنها حمایت می‌شد، اما ایران با رهنمودهای رهبری فرزانه و با خودکفایی و استقامت مردم، نیازهای خود را برطرف کرد و نیازی به هیچ کشوری نداشت.

وی ساخت انواع سدها، پل‌های ثابت و متحرک، احداث آب سنگین اراک‌، پیشرفت در حوزه‌های پتروشیمی و پالایشگاه، پزشکی، نظامی، بهداشت، نانو، سلول‌های بنیادی‌ و هوش مصنوعی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی نیز اظهار کرد: در مناسبت‌های ملی، مذهبی و دفاع و مقاومت باید یاد و پیام مناسبت مورد توجه قرار گیرد. هفته دفاع مقدس و هفته وحدت مملو از پیام های عمیق، مهم و سرنوشت‌ساز است و این همایش نیز با چهلواره دوم انقلاب اسلامی مرتبط است، امید است که گام دوم به دست جوانان پرشور بسیجی و مدافع انقلاب، قوی‌تر و مقتدرتر از گام اول پیش رود.

وی بیان کرد: نسل گذشته رفتند تا انقلاب اسلامی بتواند بر خلاف همه انقلاب‌های معاصر جهان که نتوانستند از دهه سوم خود عبور کنند، مستحکم باقی بماند و امروز انقلاب اسلامی در میانه دهه پنجم انقلاب قرار داریم که با جانفشانی و ایثار جوانان، بزرگان، زنان و مردان شکل گرفت و می‌توانیم با تاسی از رهنمودهای مقام معظم رهبری گام‌های بلندی را برای شکل گیری آینده‌ای آرمانی، مطلوب و دینی برداریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha