• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070503654
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن در گیلان/ احداث مسکن در گیلان باید شتاب بیشتری گیرد

ساخت ۲۵ هزار واحد مسکن در گیلان/ احداث مسکن در گیلان باید شتاب بیشتری گیرد

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۳۱۳ واحد معادل ۲۳.۴ درصد در دست اجرا داریم، گفت: در حوزه مسکن روستایی عملکرد خوبی داریم و از ۱۸ هزار واحد تعهد شده، ۱۲ هزار واحد را در دست احداث داریم.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۵ مهر در شورای مسکن استان گیلان، با اشاره به تعهد ۱۰۸ هزار واحدی استان در حوزه تامین مسکن، اظهار کرد: از این میزان ۵۰ هزار واحد در طول چهار سال، تکلیف استان گیلان در بخش طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه ۲۵ هزار و ۳۱۳ واحد معادل ۲۳.۴ درصد در دست اجرا داریم، افزود: در طرح نهضت ملی مسکن استان ۹۶۱۷ واحد در دست ساخت بوده؛ همچنین تکلیف ۱۶ هزار واحدی در طرح بازآفرینی داریم که هم اکنون در ۵۷۱ واحد اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به اجرای ۲۲ هزار واحد خودمالک در استان، خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن روستایی عملکرد خوبی داریم و از ۱۸ هزار واحد تعهد شده، ۱۲ هزار واحد را در دست احداث داریم.

وی تعداد کل ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن را ۱۱۹ هزار نفر دانست و بیان کرد: ساخت مسکن برای ۲۶ هزار متقاضی را نهایی کردیم و ۶۸۸۱ متقاضی آورده اولیه را پرداخت کردند و لذا در ۱۸۰ هکتار زمین، ساخت مسکن در حال اجراست؛ البته برای ساخت ۱۱ هزار واحد با کمبود زمین مواجه هستیم.

فلاحتگر، خواستار همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی و متمم ۳۵۰ میلیون تومانی شد و اضافه کرد: گیلان ۱۴ هزار و ۶۷۰ بنگاه مشاوره املاک دارد که با همکاری صمت، بازرسی از ۶۷۹۸ بنگاه را آغاز کردیم و ۸۶۸ فقره پرونده تشکیل دادیم که منجر به جریمه ۵۰۷ میلیون تومانی بنگاه های متخلف و پلمب ۷۸ بنگاه شد.

حامد دائمی، مدیرکل بنیاد مسکن گیلان نیز، کل ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را ۴۱ هزار و ۱۲۲ نفر دانست و اظهار کرد: در این تعداد، ۹۲۰۵ متقاضی حائز شرایط بودند و ۸۹۱۳ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی از افتتاح حساب ۱۹۴۲ متقاضی و واریز وجه اولیه ۱۹۴۸ نفر خبر داد و گفت: برای این متقاضیان، ۱۶۸۹ پروژه را تخصیص دادیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان ۲۹ هکتار زمین را برای ساخت ۲۹۸۱ واحد مسکونی به بنیاد مسکن تخصیص داده است، تاکید کرد: ۱۱۸۸ واحد بنیاد ساخت در شهرهای رشت، بندرانزلی، لنگرود و آستارا داریم.

دائمی، سهمیه طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای گیلان طی چهار سال را ۱۹ هزار واحد دانست و بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار نفر را شناسایی و به بانک های عامل معرفی کردیم که منجر به عقد قرارداد ۱۰ هزار نفر شده است.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز، از مدیران مربوطه خواست با جدیت و تلاش مضاعف در این بخش ورود کنند و گفت: احداث مسکن در گیلان باید شتاب بیشتری گیرد و از سویی به دلیل حادثه خیز بودن این استان، باید زیرساخت ها مناسب باشد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های راهبردی دولت سیزدهم احداث مسکن است که رئیس محترم جمهوری به طور جدی موضوع را پیگیری می‌کنند؛ چون مسکن از جمله نیازهای اصلی مردم و جامعه است.

عباسی بیان کرد: از سویی باید همچنان بر کار مشاوران املاک نظارت شود تا قیمت مسکن و اجاره‌بها بی‌جهت افزایش نیابد و با کسانی که مردم را به بازی گرفته و به آنان رحم نمی‌کنند باید به طور جدی برخورد شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha