• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070503657
  • منبع : نمایندگی گیلان

نماینده ولی فقیه در گیلان:

فرزندان‌مان را با فرهنگ جهاد و دفاع مقدس آشنا کنیم

فرزندان‌مان را با فرهنگ جهاد و دفاع مقدس آشنا کنیم

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: وظیفه ما این است که فرزندان‌مان را با فرهنگ جهاد و دفاع مقدس آشنا کنیم.

آیت‌الله رسول فلاحتی عصر امروز، ۵ مهر در یادواره شهدای جهاد و گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر استان گیلان، با بیان اینکه دیدن یادگاران روزهای نورانی دفاع‌ مقدس آرزوی هر انسانی است اظهار کرد: انقلاب اسلامی هدیه خدا به امت اسلامی و ملت ایران بود و در تاریخ ایران، هیچ روزگاری به زیبایی دوران انقلاب و دفاع مقدس نیست.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به شیرینی‌ها و تلخی‌های جنگ هشت ساله گفت: در آن دوران پرافتخار و نورانی، شاهد جانفشانی‌های بسیار برای میهن اسلامی و جغرافیای عقیدتی بودیم و در پشت جبهه‌ها هم مردم فهیم در کنار هم بودند و برای پشتیبانی از جبهه تلاش می‌کردند که نشان از طلایی بودن آن دوران دارد.

وی انقلاب اسلامی را هدیه و امتحان الهی دانست و بیان کرد: خوشا به حال مردان و زنانی که در این امتحان سرافراز بیرون آمدند و اهداف این انقلاب را فهمیدند و از خود و ملت صیانت کردند؛ اما متاسفانه انسان‌هایی هم بوده‌اند که از ابتدا با انقلاب همراهی کردند اما در این امتحان مردود شدند و ریزش کردند. زیرا در سایه انقلاب فقط به دنبال خوراک و پوشاک و مادیات خود بودند و سپس عقب کشیدند.

وی یکی از دلایل ریزش برخی انقلابیون را تفکر و نگاه مادی‌گرای آنان نسبت به انقلاب دانست و افزود: جنگ تحمیلی، طوفان عشق و میدان مبارزه دو لشکر ایمان و کفر بود و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جهادگران این عرصه نیز فقط خدا را در نظر گرفتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خیلی‌ها امروز درد دین ندارند، تاکید کرد: اگر به دنبال سعادت اخروی هستیم باید انقلاب را برای خدا و ارزش‌های متعالی دین بخواهیم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به روایتی درباره جایگاه جهاد ادامه داد: جهاد دری از درهای بهشت است و واردشوندگان به بهشت به دنیا نمی‌اندیشند؛ چرا که دنیا برای اهالی دنیاست.

امام جمعه رشت دوران دفاع مقدس را زیباترین دوران برای مجاهدان این عرصه دانست و خطاب به جهادگران راه خدا که هشت سال در جبهه‌های جنگ حضور داشتند گفت: میدان جهاد همچنان گشوده است و لذا همان روحیاتی که در آن روزها داشتید در خودتان حفظ کنید و بدانید رزمنده هیچ وقت نمی‌لغزد.

وی با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین خاطرنشان کرد: در آن روزها، جهادگران در لبیک به ندای امام(ره) در جبهه‌ها حضور یافتند و امروز هم جهادی گسترده‌تر و سخت‌تر با عنوان جهاد تبیین پیش‌روی ماست و جهادگران سعی کنند آن اندیشه‌های پاک و تجربه‌های حضور در جبهه‌ها را به نسل معاصر انتقال دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال تطهیر چهره پهلوی است و می‌خواهد بگوید جنگ و ایستادگی مقابل دشمن اشتباه بوده است گفت: کوچک جلوه دادن دستاوردهای انقلاب کار دشمن است.

آیت‌الله فلاحتی اضافه کرد: اخیرا تعدادی از جوانان در حوزه پزشکی به نوآوری خوبی رسیدند که سبب اقتدار ایران شد، اما دشمن این موفقیت‌ها را در سکوت خبری قرار می‌دهد و لذا باید تلاش شود تا نسل جدید با موفقیت‌ها و خدمات انقلاب آشنا شود؛ خدمات انقلاب را دشمنان بهتر از ما شناختند و در تلاشند تا جوانان‌مان متوجه نشوند.

وی با بیان اینکه دشمن با پمپاژهای تبلیغاتی، خود را دلسوز مردم جلوه می‌دهد، افزود: از خدا بخواهیم که توفیق دهد در تربیت فرزندان‌مان موفق باشیم؛ در روایات آمده، بیش از ۸۰ درصد وظایف تربیتی بر عهده پدران و مادران است اما خیلی‌ها در این حوزه شانه خالی کردند و همه را به حکومت سپردند.

امام جمعه رشت اضافه کرد: وظیفه ما این است که فرزندان‌مان را با فرهنگ جهاد و دفاع مقدس آشنا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌ها و مجاهدت‌های جهادگران، نیروهای مسلح و مردم هیچگاه از اذهان‌ ملت پاک نخواهد شد، گفت: جهادگران قدر همدیگر را بدانید و با یکدیگر در ارتباط باشید و سرکشی از خانواده‌های شهدا را فراموش نکنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha