• چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402070503666
  • خبرنگار : 50040

در نشست روز جهانی کودک مطرح شد؛

تشکیل کارگروه کودک و نوجوان گیلان با محوریت کانون پرورش فکری

تشکیل کارگروه کودک و نوجوان گیلان با محوریت کانون پرورش فکری

ایسنا/گیلان مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان بر لزوم تشکیل کارگروه و دبیرخانه دائمی کودک و نوجوان در استان با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای بزرگداشت روز جهانی کودک تاکید کرد.

محمدمهدی نیازمند امروز در نخستین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک سال ۱۴۰۲ در استان گیلان که به میزبانی اداره‌کل اجتماعی و فرهنگی استانداری برگزار شد، به اهمیت فعالیت‌های کودک و نوجوان‌محور اشاره و با ضروری ارزیابی‌کردن هم‌افزایی دستگاه‌ها و مجموعه‌های فعال در این حوزه گفت: برنامه‌ریزی برای این نسل، نیازمند استمرار و پیگیری است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان پرهیز از عملکرد جزیره‌ای و فراهم‌سازی زمینه‌های همراهی همیشگی متولیان این حوزه را ضروری دانست و بر لزوم تشکیل کارگروه و دبیرخانه دائمی کودک و نوجوان در استان با دبیری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی در بازه زمانی دو ماهه تاکید کرد.

وی در ادامه، به نقش محوری آموزش و پرورش در حوزه تعلیم و تربیت اشاره داشت و با بیان اینکه شکل‌گیری زیرساخت‌های مناسب فرهنگی و آموزشی کشور، نیازمند بهره‌گیری از همراهی مجموعه‌هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: ضرورت دارد برای ایجاد بانک‌های اطلاعاتی و رصد آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک و نوجوان، نسبت به هماهنگ‌سازی مجموعه‌های فعال در این حوزه اقدام شود.

لزوم برگزاری نشست‌های تخصصی و بهره‌گیری از اساتید دانشگاهی برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌های حوزه کودک و نوجوان، از دیگر موضوع‌هایی بود که محمدمهدی نیازمند بر آن تاکید داشت و از ضرورت‌های تولید محتوای مناسب برای آینده‌سازان و بهره‌گیری از ابزار رسانه سخن گفت و بر اهمیت همراهی صدا و سیما در مسیر انعکاس هرچه بیشتر برنامه‌های کودک و نوجوان محور تاکید کرد.

مهم برشمردن برنامه‌ریزی و ارایه جدول برنامه‌های هفته ملی کودک به استانداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، تاکید بر اجرای هرچه بهتر فعالیت‌های این ایام و تعمیم این برنامه‌ها به تمامی روزهای سال، بخش پایانی سخنان محمدمهدی نیازمند بود.

سید جلیل میرعظیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز با قدردانی از مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و حضور نمایندگان دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد، به تشریح برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک سال ۱۴۰۲ پرداخت و خاطرنشان کرد: شعار «کودکی بهتر، زندگی بهتر» تاکیدی بر اهمیت برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری برای کودکان است.

وی افزود: چنانچه با مشارکت خانواده‌ها و فعالان فرهنگی، زمینه سرمایه‌گذاری هرچه ‌بیشتر را برای کودکان‌مان فراهم کنیم، آینده‌ بهتر فرزندان ایران اسلامی را شاهد خواهیم بود.

این مدیر فرهنگی اضافه کرد: خانواده رکن اصلی تربیت کودک محسوب می‌شود و براین اساس ضروری است در تمامی فعالیت‌های کودک و نوجوان محور به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

میرعظیمی اهداف برگزاری برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک را یادآور شد و جلب‌نظر جامعه به اهمیت دوران کودکی و نیازهای این نسل، هم‌گرایی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد متولی حوزه کودک و نوجوان و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای ارایه خدمات فرهنگی، رفاهی، تفریحی و آموزشی به آینده‌سازان ایران اسلامی را از جمله این هدف‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان سراسر کشور، مربیان و اولیای تربیتی، خانواده و فعالان حوزه کودک و نوجوان مخاطب برنامه‌های این ایام هستند، تاکید کرد: ۱۵ لغایت ۲۱ مهرماه سال ۱۴۰۲ فرصتی است تا بسترهای خدمات‌رسانی مستمر و همیشگی به آینده‌سازان ایران اسلامی فراهم شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان «برنامه برای کودکان» و «برنامه درباره کودکان» را از سطوح برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی اعلام کرد و به تشریح اهم فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در این ایام ‌پرداخت.

وی ظرفیت‌های کانون برای خدمات‌سانی هرچه بهتر به کودکان را مورد توجه قرار داد و ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتابخانه پستی، دو مرکز فرهنگی و هنری فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه) و همچنین چهار کتابخانه سیار شهری و روستایی و مرکز مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی این مجموعه فرهنگی را امکانی مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای نسل کودک و نوجوان دانست و متذکر شد: آماده تعامل هرچه بیش‌تر با فعالان حوزه کودک و نوجوان برای ارتقای توانمندی آینده‌سازان ایران اسلامی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha