• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070603811
  • خبرنگار : 50194

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی دریایی در ایزدشهر

راه‌اندازی ایستگاه هواشناسی دریایی در ایزدشهر

ایسنا/مازندران مدیر کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به اینکه در سواحل خزر ایستگاهی هواشناسی دریایی مشرف به دریا نداریم، گفت: نخستین ایستگاه هواشناسی در ایزدشهر احداث می‌شود.

محمدرضا رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان نور تقریبا وسط شرق و غرب دریای خزر واقع شده و احداث ایستگاه هواشناسی دریایی ضرورت دارد چرا که یکی از بزرگترین شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه یک ایستگاه در بلده و کجور احداث شده ‌است، افزود: ایستگاه هواشناسی در بندر نوشهر و بابلسر با توجه به فاصله‌ای که نسبت به شهرستان نور دارد به این دلیل احداث این ایستگاه در ایزدشهر ضرورت دارد.

رضوی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۹۹ ایستگاه هواشناسی در ایزدشهر راه اندازی شد اما زمین آن معارض داشت؛ مجبور به واگذاری شدیم که خوشبختانه منابع طبیعی زمین جدیدی روبروی شهرک آبی کنار تحویل راه و شهرسازی و اکنون به هواشناسی واگذار شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه این ایستگاه برای اندازه‌گیری هواشناسی دریایی طراحی شده است، گفت: با توجه به اینکه اگر اطلاعات زمینی وجود نداشته باشد پیش‌بینی جوی هم صورت نمی‌گیرد. در خصوص پیش‌بینی دریایی هم به همین صورت است به‌ گونه‌ای که حتما باید اطلاعات دریایی را کسب کنیم‌.

این مسئول با بیان اینکه توسعه هواشناسی دریایی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: برای هواشناسی دریایی به ادوات دریایی چون بویه، رادار موج نیاز است اما در صورت استیجاری بودن زمین امکان پذیر نخواهد بود. خوشبختانه در دیدار با فرماندار شهرستان نور و موافقت کامل ایشان در خصوص این موضوع کارهای قانونی انجام و زمین تحویل داده شد که هفته آینده کار شروع می‌شود.

رضوی ادامه داد: با احداث ساختمان جدید هواشناسی در ایزدشهر همکاران پیش‌بینی دریایی (دکتری فیزیک دریا و فوق لیسانس هواشناسی دریایی ) مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha