• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070603816
  • خبرنگار : 50176

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان:

ملاحظات ایمنی در فضای کسب و کار با حساسیت پیگیری شود

ملاحظات ایمنی در فضای کسب و کار با حساسیت پیگیری شود

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: لازم است بطور جد ملاحظات ایمنی را با حساسیت مضاعف و با امنیت فضای کسب و کار و کاهش عوامل تهدیدزا رصد و پیگیری شود تا نیروی انسانی با سلامت کامل در محیط کار مشغول بکار باشد.

سید فرهاد ناصری‌نیا در حاشیه  مانور ایمنی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن هفتم مهرماه روز ملی آتش نشانی و ایمنی مانور ایمنی و بازرسی از کارگاه‌های پرخطر لرستان همزمان با سراسر کشور برگزار و مواردی در خصوص حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای تولیدی، اقتصادی و کارگاهی مورد بررسی قرار گرفتند.

وی افزود: همکاران حوزه بازرسی کار در این برنامه به منظور بازدید از طرح‌های ساختمانی با هماهنگی شهرداری استان و همچنین سازمان نظام مهندسی ساختمان، به انجام بازرسی از کارگاه‌های پرخطر پرداختند.  

ناصری‌نیا گفت: اعضای کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار واحدهای اقتصادی و تولیدی نیز با حضور در این مانور با شناسایی نواقص غیر ایمن، اقدامات مربوط به رفع نواقص احتمالی را انجام دادند.

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور در این کارگاه‌ها و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار حفظ و ارتقای سلامتی کارگران و سالم‌سازی محیط کار از اهداف تشکیل کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه‌های کشور است.

وی با اشاره به مخاطرات و حوادث ناشی از کار در برخی واحدهای صنعتی و ساختمانی، اظهار کرد: هدف از برگزاری مانور ایمنی ترویج و نمایش ارتقاء سطح ایمنی و آمادگی عوامل ایمنی و بهداشت کار در محیط‌های کارگری است تا عوامل حادثه خیز محیط‌های کار شناسایی و در رفع آن‌ها اقدام شود.

ناصری‌نیا با بیان اینکه بروز حوادثی که منجر به جرح و یا فوت کارگران می‌شود تبعات اجتماعی جبران‌ناپذیری برای خانواده فرد حادثه دیده خواهد داشت، تصریح کرد: لازم است بطور جد ملاحظات ایمنی را با حساسیت مضاعف و با امنیت فضای کسب و کار و کاهش عوامل تهدیدزا رصد و پیگیری شود تا نیروی انسانی با سلامت کامل در محیط کار مشغول بکار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha