• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402070603901
  • خبرنگار : 50534

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان زنجان:

دانشگاه‌ها محلی برای انسان‌سازی است

دانشگاه‌ها محلی برای انسان‌سازی است

ایسنا/زنجان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری استان زنجان گفت: تعلیم و تربیت اسلامی به همراه علم‌آموزی در دانشگاه‌ها حائز اهمیت است‌.

ابوالفضل رفیعی ظهر امروز (۶ مهرماه) در آیین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان و رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه امام راحل دانشگاه را کارخانه آدم‌سازی توصیف کردند، اظهار کرد: این جمله حاکی از ارزش و جایگاهی است که دانشگاه دارد و ما هم باید برای هدف و کار خود ارزش قائل شویم.

وی با بیان اینکه اهمیت دانشگاه و لزوم توجه به آن برای رشد و توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست، افزود: دانشگاه‌ها در سیر مراحل تکاملی خود هستند.

رفیعی با اشاره به ماهیت فرهنگی نظام و انقلاب اسلامی در ارکان تعلیم و تربیت، ادامه داد: در این راستا نقش و اهمیت دانشگاه‌ها نمایان می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه همان‌طورکه دانشگاه عالم‌ساز و دانش‌ساز است باید انسان‌ساز نیز باشد، ابراز کرد: دانشگاه‌ها در کنار رسالت ذاتی خود، پیشرفت‌های تربیتی و فرهنگی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به اینکه دنیا به این نتیجه رسیده است که به بار آوردن انسان تک‌بعدی بدون توجه به تربیت، پرورش و تخصص بدون تعهد می‌تواند فاجعه‌بار باشد، بیان کرد: به استناد قرآن توجه به این مسائل اهمیت دارد و حتی تزکیه قبل از تعلیم تاکید شده است.

وی با اشاره به خدمات علمی دانشگاه‌ها و توجه به تربیت دانشجویان متخصص در راستای توسعه ایران اسلامی، افزود: حرکت به سمت انسان کامل بر مبنای ارزش‌های دینی مورد توجه است‌.

رفیعی با اشاره به اینکه غفلت از مراکز آموزشی در رابطه با مبانی و ارزش‌های دینی و اسلامی معضلاتی را در سال گذشته به بار آورد، تشریح کرد: در اوج بلوغ فکری جوانان خود را در دانشگاه ‌می‌بینند لذا با یک برنامه‌ریزی درست و صحیح می‌توانیم ارزش‌ها را منتقل کنیم و یک خروجی مطلوب داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به بازنگری در روش‌ها، تاکید کرد: نباید دانشگاه‌ها را رها کنیم؛ چرا که ظرفیت دانشگاه‌ها برای آموزش و انتقال مبانی و باورها  اسلامی نه غربی موثر است؛ اگر چه همین مسیر در دانشگاه‌های استان به خوبی ایفا می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه توسعه همگام جامعه و حرکت تحولی دانشگاه‌ها براساس شاخص‌های ایران اسلامی باشد، تصریح کرد: نهاد در دانشگاه یکی از مؤلفه‌های پیاده‌سازی تربیت اخلاقی، اعتقادی و رفتاری دانشجویان است.

وی با اشاره به نقش نهاد رهبری در راستای تعلیم، تربیت و همراهی با کانون‌های فرهنگی، خاطرنشان کرد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از مؤلفه‌های پیاده‌سازی تربیت اخلاقی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha