• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402070604046
  • خبرنگار : 50295

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

شبکه بی‌سیم در اورژانس اجتماعی زنجان راه‌اندازی می‌شود

شبکه بی‌سیم در اورژانس اجتماعی زنجان راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/زنجان معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: تاسیس اورژانس اجتماعی در شهرستان‌هایی با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر انجام می‌شود و با تامین زیر ساخت‌های لازم به دنبال راه‌اندازی آن در شهرستان‌های دیگر نیز هستیم.

سیده‌مهری موسوی ظهر امروز (۶ مهرماه) در آیین رونمایی از بی‌سیم تخصصی اورژانس اجتماعی بهزیستی زنجان، اظهار کرد: بی‌سیم تخصصی اورژانس اجتماعی کار کارشناسان اورژانس در ارائه خدمات را تسهیل خواهد کرد. همچنین بی‌سیم‌ها با توجه به نوع خاصی که دارند کمک خواهند کرد تا در سطوح مختلف ارتباط مراکز، درون مرکز، ارتباط استانی و در مواقع بحرانی ارتباطات در سطح ملی برقرار شود.

وی افزود: کار راه‌اندازی بی‌سیم‌ها از سال گذشته شروع شده و تا آخر ماه همه مراکز استان‌ها به آن مجهز خواهند شد. همچنین در ۴ ماه اخیر نیز کل مراکز اورژانس اجتماعی کشور مجهز به بی‌سیم تخصصی خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: تاسیس اورژانس اجتماعی در شهرستان‌هایی با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر انجام می‌شود و با تامین زیرساخت‌های لازم به دنبال راه‌اندازی آن در شهرستان‌های دیگر نیز هستیم.  همچنین تفاوت اورژانس اجتماعی در این است که بخش عمده این جریان وابسته به نیروی متخصصی است که باید جذب شود.

موسوی با بیان اینکه فعالیت اورژانس اجتماعی طیف وسیعی از آسیب‌ها را در بر می‌گیرد، ادامه داد: عمده‌ترین تماس‌های صورت گرفته با اورژانس اجتماعی در زمینه آسیب‌هایی همچون کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، معلول‌آزاری، خشونت خانگی، اقدام به خودکشی و ... بوده است. همچنین بیشترین تماس‌ها در زمینه کودک‌آزاری و خشونت خانگی بوده است.

معاون سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با وجود اورژانس اجتماعی، مرجعی برای رسیدگی به آسیب‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم با ارتقا سطح دانش کارشناسان و بهبود زیرساخت‌های لازم روزبه‌روز فضای اورژانس بهتر از گذشته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha