• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070604167
  • خبرنگار : 30147

در همایش ملی پسته مطرح شد:

سیاست دولت حمایت از تولید است

سیاست دولت حمایت از تولید است

ایسنا/خراسان رضوی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی سیاست دولت را حمایت از تولید دانست.

سید هادی طباطبایی در جشنواره ملی پسته شهرستان مه‌ولات با بیان اینکه کار کشاورزان به منزله جهاد است، افزود: کشاورزان نقش بسزایی در تولید و اقتصاد دارند و کار آنان به منزله جهاد است.

وی با اشاره به اینکه تولیدی که کشاورزان انجام می‌دهند یک حرکت دینی و ملی است، اظهار کرد: قبل از دفاع مقدس کشوری وارد کننده بودیم اما اکنون به برکت دفاع مقدس و با تلاش و همدلی امروز به خودکفایی رسیده‌ایم.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی با اعلام اینکه سیاست دولت حمایت از تولید است، خاطرنشان کرد: با تلاش کشاورزان، امروز در حوزه کشاورزی از جمله تولید گندم به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی تأکید کرد: باید برای مردم به ویژه نسل جوانان پیشرفت‌هایی که به دست آمده بیان شود، قطعاً کشاورزان نقش بسزایی در تولید و اقتصاد دارند.

سرنخ وجود مافیا در برخی از دستگاه‌های نظارتی یافت شده است

                                                        سیاست دولت حمایت از تولید است

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در این همایش گفت: در حوزه زعفران سرنخ وجود مافیا در برخی از دستگاه‌های نظارتی یافت شده است.

محسن زنگنه با بیان اینکه عملکرد سازمان تعاون روستایی در مسئله خرید زعفران در خلاف جهت کمک به کشاورزان و به نفع دلالان و مافیا است، اظهار کرد: اقتصاد کشاورزی مهم‌ترین مشکل کشاورزی ما است، هر جا اقتصاد کشاورزی درست شود، خود کشاورز می‌داند که چه اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با ورود مجلس شورای اسلامی در سال 1400 قیمت‌ها اصلاح شد، تصریح کرد: با این تصمیم عاقلانه شاهد خودکفایی در محصول گندم شدیم.

نماینده مردم مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مواقع یک تصمیم اشتباه می‌تواند به ضرر کشاورز تمام شود، گفت: یکی از تصمیمات اشتباه ورود زعفران به بورس بود.

وی افزود: علیرغم پیگیری‌هایی که انجام دادیم تا این اتفاق نیفتد اما چون پای مافیا در کار بود و کار سازمان تعاون روستایی در این خصوص نیز در خلاف جهت حمایت از کشاورز و به نفع مافیا و دلالان بود موفق نشدیم.

عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با اشاره به اینکه سرنخ مافیا در برخی از دستگاه‌های نظارتی یافته شده است و از طریق قضایی شدیداً این موضوع را پیگیری می‌کنیم، بیان کرد: تصمیم غلط دولت در حوزه زعفران باعث آسیب به کشاورزان شد.

زنگنه در ادامه گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده اگر قرار باشد محصولات کشاورزان را خریداری کنیم به جای ارز ترجیحی از ارز مبادله‌ای استفاده خواهد شد، همچنین در لایحه 11 برنامه هفتم توسعه، مصوب شد کشاورزانی که در حوزه صادرات فعالیت دارند بتوانند از ارز محصول کشاورزی برای واردات هر کالای مجازی که بانک کشاورزی تأیید می‌کند، استفاده کنند.

تولید سالانه ۲۶ هزار تن پسته خشک در مه‌ولات

                                                                                    سیاست دولت حمایت از تولید است

فرماندار مه‌ولات در این مراسم گفت: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن پسته تر و ۲۶ هزار تن پسته خشک در این شهرستان تولید می‌شود.

مجتبی علی‌نژاد هدف از برگزاری این جشنواره سه روزه را معرفی توانمندی‌های شهرستان مه‌ولات، کمک به کیفیت و کمیت تولید پسته و رونق صنعت کشاورزی به خصوص صنایع وابسته به این محصول شاخص برشمرد و افزود: اکنون سطح زیرکشت آبی این شهرستان ۲۷ هزار هکتار است که ۲۱ هزار و ۳۴۰ هکتار آن به باغات پسته اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان سطح زیرکشت پسته در مه‌ولات، بیش از ۱۲۰ هزار تن پسته تر و ۲۶ هزار تن پسته خشک در سال تولید می‌شود.

فرماندار مه‌ولات با اعلام اینکه این شهرستان رتبه نخست سطح زیرکشت و تولید استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده‌ است، از مسئولان کشوری خواست، بر ایجاد نمایندگی دائمی جشنواره ملی پسته در این خطه اهتمام ورزند.

فیض‌آباد مرکز شهرستان مه‌ولات با جمعیت ۵۶ هزار نفر در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha