• پنجشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402070604213
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی:

نظام صنفی منسجمی در حوزه رسانه و خبرنگار نداریم

نظام صنفی منسجمی در حوزه رسانه و خبرنگار نداریم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نظام صنفی منسجمی در حوزه رسانه و خبرنگار نداریم و باید ساماندهی مناسبی در این زمینه شکل بگیرد.

ایمان شمسایی پنجشنبه ششم مهر ماه ۱۴۰۲ در نشست با خبرنگاران یاسوج، افزود: در حال حاضر تعداد اعضای سامانه جامع رسانه‌ها در سطح کشور از ۴ هزار نفر به ۱۱ هزار و ۵٠٠ نفر رسیده است. طی سال ۹۶ در کشور ۷۰۰۰ وجود داشت که این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۱۴ هزار رسانه رسید.

وی اظهار کرد: در این محور، سامانه پیگیری خدمات و پوشش محورهای مختلف را انجام می‌دهد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بخشی از ضعف‌های موجود، خاطرنشان کرد: نظام صنفی منسجمی در حوزه رسانه نداریم و باید ساماندهی مناسبی شکل بگیرد.

شمسایی با اشاره به مسکن خبرنگاران، اظهار کرد: ۴۹۵ خبرنگار از ظرفیت ۵ هزار مسکن هنرمندان در قالب نهضت ملی مسکن بهره مند شده و پیگیری‌ها در محورهای مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت توزیع آگهی‌ها ادامه داد: بر اساس مصوبه معاون رئیس جمهور دستگاه‌ها حق ندارند که تعیین تکلیف کرده که آگهی در کجا کار شود و توزیع بر اساس قانون و از طریق ادارت کل فرهنگ و ارشاد خواهد بود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر عدالت حمایتی، عنوان کرد: حمایت از رسانه‌های محلی برای ما یک اصل است و بر اساس بحث استاندارد جهانی و برنامه‌ریزی انجام شده، اقدام خواهد شد.

شمسایی تاکید کرد: سیاست دولت حمایت قطعی از رسانه‌های محلی بوده و در این محور نیز حرکت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مبحث توزیع آگهی‌ها اظهار کرد: در سال ۱۴٠٠، ۶۸۲ میلیون تومان آگهی در بین روزنامه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد توزیع شد و این رقم در سال ۱۴۰۱ به یک میلیارد و ۹٠٠ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: میزان توزیع آگهی این استان در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴٠۲، ۱ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha