• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402070704249
  • خبرنگار : 50294

کلنگ‌زنی اجرای چندین پروژه در شهرستان دهگلان با حضور استاندار کردستان

کلنگ‌زنی اجرای چندین پروژه در شهرستان دهگلان با حضور استاندار کردستان

ایسنا/کردستان در جریان سفر یک روزە استاندار کردستان بە شهرستان دهگلان کلنگ چندین طرح صنعتی و عمرانی این شهرستان بر زمین زدە شد.

استاندار کردستان روز پنجشنبە (٦مهر) در شهرستان دهگلان حضور یافت و با همراهی دیگر مسئولان از چندین طرح و پروژە عمرانی و صنعتی این شهرستان بازدید کرد.

احداث درمانگاه عمومی تامین اجتماعی دهگلان کلنگ زنی شد

اولین پروژه کلنگ‌زنی احداث درمانگاە عمومی تامین‌اجتماعی شهرستان دهگلان بود.

استاندار کردستان ساخت درمانگاه عمومی تامین اجتماعی شهرستان دهگلان را در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۴۲ متر مربع کلنگ زنی کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم کلنگ زنی این پروژه به مقوله مهم سلامت و ارتقای سرانه درمانی در استان اشاره کرد و گفت: همگرایی مسئولان در روند اجرای پروژه‌های عمرانی، آموزشی و درمانی به عینه در شهرستان دهگلان نتیجه بخش بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با ساخت این درمانگاه، خدمات‌دهی به جامعه هدف بیمه شدگان تامین اجتماعی و عموم مردم به نحو مطلوب انجام شود.

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه خدمات‌دهی به ۲۳ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در کردستان از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، بر اتمام این پروژه درمانی در مدت زمان ۲۲ ماه اعلام شده تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه آغاز پروژه‌های عمرانی، آموزشی و درمانی مطابق برنامه زمانبندی کلنگ زنی می‌شود، افزود: رسالت دولت مردمی اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود که با همدلی و تلاش جهادی مسئولان، اتمام کلان پروژه‌های آب، راه و راه آهن در کردستان در آستانه تحقق ۱۰۰ درصدی است.

وی با اشاره به ارتقای شاخص آسفالت راه روستایی در کردستان به ویژه شهرستان دهگلان اطمینان داد که دولت منطبق با پتانسیل‌های منطقه لیلاخ در زمینه توسعه کشاورزی نیز راهبرد توسعه محور با چشم انداز بلندمدت دارد.

درمانگاه عمومی تامین اجتماعی شهرستان دهگلان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۴۲ مترمربع با زیربنای ۳۰۱۱ مترمربع با اعتبار ۷۵۰میلیارد ریال در سه طبقه ساخته می‌شود.

کلنگ‌زنی اجرای چندین پروژه در شهرستان دهگلان با حضور استاندار کردستان


آغاز ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه در دهگلان

 همچنین استاندار کردستان در جریان سفر خود به دهگلان گلنگ ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه این شهر را با مساحت یک هزار و ۷۰۶ مترمربع فضای آموزشی بر زمین زد. 

اسماعیل زارعی‌ کوشا در مراسم کلنگ زنی این طرح آموزشی تقارن هفته دفاع مقدس، هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و ارتقای شاخص‌های آموزشی با اهتمام دولت و کمک خیرین مدرسه ساز را از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم در استان عنوان کرد و افزود: عدالت محوری در توسعه فضاهای آموزشی در نقاط شهری و روستایی استان رویکرد مهم دولت است که در شورای آموزش و پرورش همیشه به مسئولان تاکید می‌شود.

وی با اشاره به استعدادهای درخشان تحصیلی در کردستان، کسب رتبه‌های تک رقمی در کنکور سراسری امسال را یادآور شد و گفت: ساخت مدارس به معنای پرورش نیروی انسانی در آینده است که ما نباید از این مسئله مهم غافل باشیم‌.

مدرسه ۱۲ کلاسه شهر دهگلان در سه طبقه با اسکلت بتنی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال آغاز شد و برای اتمام این پروژه ۳۲۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

کلنگ‌زنی اجرای چندین پروژه در شهرستان دهگلان با حضور استاندار کردستان


 سردخانه ۱۰۰۰ تنی بالای صفر درجه دهگلان افتتاح شد

طی دوسال خدمت دولت، ۵۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های کردستان اضافه شده و اکنون ظرفیت سردخانەای استان کردستان بە ۸۰ هزار تن رسیدە است.

استاندار کردستان افتتاح سردخانه یک هزار تنی بالای صفر درجه دهگلان را با توجه به قطب تولید سیب زمینی در منطقه لیلاخ مهم خواند.

اسماعیل زارعی‌کوشا در افتتاح این پروژه، ظرفیت موجود سردخانه استان برای نگهداری محصولات باغی و زارعی را ۸۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: در دوسال خدمت دولت مردمی در کردستان ۵۰ هزار تن به ظرفیت سردخانه های استان اضافه شده است که این نماد اهتمام دولت به توسعه بخش کشاورزی است.

وی با اعلام اینکه کردستان قطب کشاورزی و دامپروری در کشور است، عنوان کرد: برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه ساخت واحدهای فرآوری محصولات کشاورزی تلاش می‌کنیم‌.

وی با اشاره به ثبت رکورد خرید تضمینی گندم  از کشاورزان در کردستان یادآور شد که ثبت این رکورد در ۳۰ سال گذشته بی نظیر بوده است.

سردخانه ۱۰۰۰ تنی بالای صفر درجه دهگلان با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شامل ۱۲۰ میلیارد ریال آورده شخصی و ۳۰ میلیارد ریال از محل منابع اشتغال پایدار روستایی به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha