• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402070704308
  • خبرنگار : 71567

رییس صندوق رفاه دانشجویان خبر داد

توجه جدی وزارت علوم به ساخت خوابگاه‌های متاهلی

توجه جدی وزارت علوم به ساخت خوابگاه‌های متاهلی

رییس صندوق رفاه دانشجویان از توجه جدی وزارت علوم برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی ساخت این خوابگاه‌ها را بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته است.

به گزارش ایسنا، مسعود گنجی در آیین افتتاح پروژه‌های خوابگاهی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به افتتاح پروژه خوابگاه دخترانه لاله در این دانشگاه، گفت: این واحد با مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع با ظرفیت ۲۵۵ نفر به مجموعه خوابگاهی این دانشگاه اضافه شده است.

وی تصریح کرد: بیش از این ظرفیت خوابگاهی دانشگاه حکیم ۲ هزار و ۸۴۸ نفر بود که با بهره‌برداری از یک واحد خوابگاهی به بیش از سه هزار نفر رسیده است.

گنجی افزود: همچنین به منظور تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ساخت خوابگاه‌های متاهلی مورد توجه جدی‌تر این وزارتخانه قرار گرفته است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور گفت: مجلس شورای اسلامی ساخت این خوابگاه‌ها را بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته و وزارت علوم تنها کمک‌کننده و سیاست‌گذار در این مبحث است.

گنجی افزود: در قانون جوانی جمعیت دانشگاه‌ها موظف به تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل خود شده‌اند که منابع مالی گوناگونی دیده شده است و به محض تأمین، این منابع مالی در اختیار دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور با تاکید بر اینکه صرف هزینه در دانشگاه‌ها سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود، افزود: سرآمدی ایران اسلامی در عرصه‌های علمی دنیا به واسطه دستاوردهای بزرگ علمی در دانشگاه‌هاست.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، افزود: بخش بزرگی از شهدای انقلاب از جامعه دانشگاهی و قشر آگاه فرهیخته بودند.

گنجی با اشاره به دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه در تبیین و روشنگری دستاوردها و افتخارات برای جوانان کم گذاشتیم.

وی درباره حمایت‌های این صندوق از دانشجویان، گفت: صندوق رفاه دانشجویان به دنبال ایجاد فرصت مناسب برای حل مشکلات دانشجویان است، به طوری که آنها بدون دغدغه معیشتی، با خیال راحت به امر آموزش و تحقیق بپردازند.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، پروژه خوابگاهی لاله در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ متر مربع در چهار طبقه با ظرفیت ۲۵۵ دانشجو با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور به بهره‌برداری رسید. 

همچنین آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵ واحد خوابگاه متاهلی با حضور رئیس صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه حکیم سبزواری آغاز شد.

میانگین کشوری پوشش خوابگاهی دانشجویان ۴۰ درصد است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha