• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1402070704318
  • خبرنگار : 71650

استخدام ۳۰۰۰ معلم برای هنرستان‌ها/ ۵۰ درصد "نهمی‌ها" به هنرستان هدایت می‌شوند

استخدام ۳۰۰۰ معلم برای هنرستان‌ها/ ۵۰ درصد "نهمی‌ها" به هنرستان هدایت می‌شوند

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۳۰۰۰ هنرآموز از طریق آزمون استخدامی دبیری و هنرآموزی در هنرستان‌ها خبرداد و ابراز امیدواری کرد که فرآیند ارزیابی تکمیلی داوطلبان و اعلام نتایج نهایی این آزمون تا یک ماه آینده به پایان برسد.

عباس بیات در گفت‌وگو با ایسنا،  با بیان اینکه اگر شرایط استاندارد را در نظر بگیریم باید گفت در هنرستان‌ها حدودا ۱۰ هزار نیرو کمبود داریم، اظهارکرد: از طریق آزمون دبیری و هنرآموزی ۳۰۰۰ هنرآموز جذب هنرستان‌ها می‌شوند که فرآیند آن در مراحل نهایی است و امیدواریم تا یک ماه دیگر با اتمام ارزیابی تکمیلی داوطلبان، نتایج نهایی اعلام شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تمام ۳۰۰۰ نفر جذب خواهند شد یا ظرفیت خالی نیز خواهید داشت؟، اظهارکرد: به احتمال زیاد و به ویژه در برخی رشته محل‌ها ظرفیت خالی می‌ماند و حتی اگر همه این ۳۰۰۰ نفر جذب شوند باز هم حتما کمبود نیرو داریم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در سطح کشور ۷۰۰۰ هنرستان داریم، گفت: برای مهر امسال شاهد توسعه خوبی در خصوص آموزش فنی و حرفه ای بوده‌ایم.

بیات درباره بودجه‌ای که امسال برای تجهیز هنرستان‌ها در نظر گرفته شده نیز توضیح داد: پیگیر هستیم تا ۳۰۰ میلیاردی که برای تجهیز هنرستان‌ها درنظر گرفته شده بود، محقق شده و  تخصیص پیدا کند. همچنین قرار است منابعی از محل دو درصد از عوارض گاز برای تجهیز هنرستان‌ها داده شود که نامه نگاری آن با رئیس جمهوری شده است تا دستور تسریع برای این تخصیص دهند.

وی با اشاره به احکامی که در برنامه هفتم توسعه در خصوص توسعه و تجهیز هنرستان‌ها درج شده نیز گفت: در برنامه هفتم توسعه چندین حکم درباره هنرستان‌ها آمده است. از جمله اینکه تعداد هنرجویان هنرستان‌ها باید به ۵۰ درصد برسد. کمیسیون تلفیق برنامه هفتم نیز مصوب کرد که ۵۰ درصد از دانش آموزانی که می‌خواهند وارد متوسطه دوم شوند به هنرستان‌ها هدایت شوند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش، افزود: معافیت مالیاتی دستگاه‌ها، کارخانه ها و کارگاه هایی که در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای با وزارت آموزش و پرورش مشارکت می‌کنند نیز از دیگر احکام برنامه هفتم است که انشالله به تصویب نهایی در صحن مجلس برسد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۰۶:۵۲

بنام خدا، با سلام، ما تعداد معدودی از جا مانده گان نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱هستیم. طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱، در مجلس شورای اسلامی نیز تصویب شده است. ما نيز به خواسته و با موافقت اداره کل آموزش و پرورش به مدت یک سال هست تکمیل پرونده نموده و بلاتکلیف مانده ایم. هر موقع مراجعه میکنیم. اعلام می کنند:که منتظر مجوز وزارتخانه هستیم. هم خدمتی هایی که قبل از سال تکمیل پرونده نموده بودند. الآن در آموزش و پرورش جذب شده اند. این مطالبه ما را پیگیری بفرمائید.

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۰۸:۳۴

طرح خوبیه طرف بره هنرستان حداقل کارای عملی یاد میگیره ولی رشته نظری مخصوصا تجربی بالای ۷۰ درصد دانش آموزان دهم تجربی تو مدارس دولتی عادی ول معطلن و دارن وقت و هزینه خودشون تلف میکنن

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۱۶:۳۳

در تبریز برای شهر گرگر و شهرک های بزرگ مرزداران و کوی نصر و باغمیشه و ولی عمر و عباسی و ولی عصر کلا ۲ کلاس علوم تجربی در نظر گرفته شده و علایق دانش آموزان بصورت افراطی له شده و پدر مادر ها مجبورند برای اینکه فرزندانشان در رشته علوم تجربی تحصیل کنند باید در مدارس غیر انتفاعی ثبت نام کنند که برای اقشار کم درآمد مثل من زندگی بی طاقت شده و با ۱۱۱ ارتباط دولتی تماس گرفتیم ولی برخلاف شعارشان جواب ندادند

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۲۰:۳۴

بچه های پولدار همه میرن غیر انتفاعی خیلی راحت هم میرن تجربی و نظری بچه های با استعداد بی پول میرن فنی که آخرشم هیچی به هیچی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۰۸ ۲۲:۱۹

توروخدارشته حسابداری بامدرک لیسانس روهم استخدام کنید برارشته های فنی

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۰ ۱۰:۴۳

لطفا برای رشته حسابداری هم استخدام کنید امسال ک اصلا برای حسابداری ازمون نبود

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۱۱ ۲۳:۵۲

سلام ووقت بخیر خدمت مسئولین محترم وزارت آموزش وپرورش لطفا وخواهشا افرادی که صلاحیت لازم از جمله رشته های مرتبط با آموزش وپرورش را دارند میبایست در آموزش وپرورش جذب شوند این دلیل نمیشه که هر کس باهر رشته ای که خواست بیاد و شرکت کنه من سوالم اینه اگه طرف بخواد با رشته های مرتبط با آموزش پرورش در آزمون های ارگان های دیگر ثبت نام کنه این اجازه بهش داده میشه که مطمئانن با این فرد مخالفت میشه لطفا پیگیری بفرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۸ ۲۲:۵۰

در استخدام دبیری به کسانی که حافظ و قاری قرآن دارای تحقیق علمی حق التدریس دانشگاه علمی کاربردی هستن دارای معدل بالای 17در تمام مقاطع مختلف هستن مد نظر باشن