• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1402070704350
  • خبرنگار : 71616

تصمیمی جدید برای خودروسازان

روش عرضه خودرو تغییر کرد/ خودروسازان عرضه‌کننده محصولات خود می‌شوند

روش عرضه خودرو تغییر کرد/ خودروسازان عرضه‌کننده محصولات خود می‌شوند

با نزدیک شدن به زمان آغاز مرحله سوم طرح یکپارچه معاون وزیر صمت ، از عرضه خودروهای داخلی و واگذاری فروش به خود شرکت‌های خودروساز خبر داده است که از این بعد تنها ثبت در سامانه صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، در حالی که تا همین هفته‌های اخیر، وزارت صمت و شورای رقابت بر تداوم عرضه خودروهای داخلی از طریق سامانه‌ یکپارچه تخصیص خودروها تاکید داشته و اعلام کرده بودند که پس از تعیین تکلیف ظرفیت‌های خالی خودروهای عرضه شده در مرحله دوم، برنامه‌ریزی و عرضه در قالب مرحله سوم آغاز خواهد شد، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه‌ای خبر از  عرضه خودرو از سوی خودروسازان داد.

طبق اعلام منوچهر منطقی، باتوجه به افزایش تیراژ خودروها و همچنین واردات خودروهای کارکرده نیز که در دستور کار است و واردات آن‌ها صورت خواهد گرفت، بازار کم‌کم به حالت اشباع نزدیک خواهد شد؛ بنابراین تصمیم گرفته شده است که از این به بعد عرضه مجدد به خود خودروسازان به صورت مستقیم واگذار شود.

عرضه خودروسازان به صورت مستقیم؛ ثبت در سامانه  

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت تصریح کرد: خودروسازان به صورت مستقیم و مستقل محصولات خود را عرضه خواهند کرد،  اما در همان سامانه یکپارچه آن را ثبت کنند.

شنیده‌ها حاکی از از آن است که اولین عرضه نیز از فردا (شنبه ٨ مهرماه) انجام خواهد شد.

عرضه جدید به چه صورت خواهد بود؟

براین اساس خودروسازان ابتدا اقدام به ثبت خودرو در سامانه جامع یکپارچه کرده و بخشنامه فروش را اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما این بار مستقل عمل کرده و پس از انتخاب خودرو توسط متقاضی، مشتری به درگاه پرداخت خودروساز هدایت شده و دیگر خبری از نوبت‌دهی و قرعه‌کشی نوبت‌دهی نیست.

احتمالا ابتدا چند خودروی مونتاژی به این روش عرضه خواهند شد و سپس دیگر خودروها نیز به این شیوه عرضه می‌شوند.

ایسنا، اطلاعات تکمیلی پیرامون این موضوع را پیگیری و به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

گفتنی است؛ مهرماه سال گذشته نیز این اقدام یکبار دیگر هم صورت گرفته بود و سامانه یکپارچه خودروها «با روش قرعه‌کشی/برنده شدن یا نشدن» با توجه به افزایش تولید و عرضه خودروسازان، موضوعیت خود را از دست داده بود و مقرر شد دیگر  فروشی در قالب سامانه یکپارچه صورت نگیرد و شرکت‌های خودروساز از طریق سایت‌های فروش خود برای عرضه محصولات اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha