• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402070704583
  • منبع : نمایندگی مازندران

پیشنهادتبدیل روستای زادگاه علامه ذوالفنون به منطقه ویژه فرهنگی و مذهبی

پیشنهادتبدیل روستای زادگاه علامه ذوالفنون به منطقه ویژه فرهنگی و مذهبی

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی از ذخایر علمی و برکات بزرگ جهان اسلام بوده است، گفت: باید بستر ایجاد گردشگری مذهبی در روستای ایرا به عنوان زادگاه مرحوم آملی فراهم و به یک منطقه ویژه فرهنگی و مذهبی تبدیل شود.

به گزارش ایسنا، سیدمحمود حسینی‌پور امروز در دومین سالگرد ارتحال علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن زاده آملی، در روستای زادگاهش ایرا بخش لاریجان، اظهار کرد: منطقه لاریجان آمل منبع علم و فلسفه و عرفان است زیرا علامه حسن زاده آملی از ذخایر علمی، معنوی، عرفانی و برکات بزرگ جهان اسلام بودند که در روستای ایرا زاده شده و زندگی کردند.

وی با اشاره به اینکه هنوز جایگاه اصلی، ویژگی‌های بارز و شخصیت واقعی علامه حسن زاده برای جامعه و جهان اسلام مشخص نشده است، گفت: بزرگی و جامعیت معنوی علامه ذوالفنون در جهان اسلام از این پس رونمایی خواهد شد.

استاندار مازندران به حضور معنادار اقشار مختلف جامعه در دومین سالگرد ارتحال علامه حسن زاده، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم که بر ما واجب است این بوده که ایرا زادگاه علامه حسن زاده آملی به یک منطقه ویژه فرهنگی و مذهبی تبدیل شود.

استاندار مازندران یادآور شد: با تأسیس حوزه علمیه برای بهره گیری و حضور طلاب و روحانیون علاقمند به شخصیت منحصر بفرد علامه در مازندران، حوزه های علمیه قم، مشهد و نجف اشرف در فصل تابستان با فعالیت حوزه علیمه ایرا این منطقه را تبدیل به پایگاه عظیم علمی و معرفتی می‌کند و ما در بدنه دولت هم به دنبال این کار مهم و ارزشمند هستیم.

وی با اشاره به لزوم توسعه منطقه ایرا در ابعاد مختلف، خاطرنشان کرد: باید بستر ایجاد گردشگری مذهبی در روستای ایرا فراهم شود و بتوانیم زیر ساخت‌های گردشگری برای مردم و بزرگان دین فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha