• جمعه / ۷ مهر ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070704619
  • خبرنگار : 50176

استاندار لرستان خبر داد

اهمیت نقش سازمان برنامه و بودجه در اجرای طرح‌های عمرانی

اهمیت نقش سازمان برنامه و بودجه در اجرای طرح‌های عمرانی

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت راه‌آهن دورود- خرم‌آباد - اندیمشک و ساخت سدها از مصوبات سفر ریاست جمهوری به این استان است، به اهمیت نقش سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای طرح‌های عمرانی با رویکرد آینده‌نگر در استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، شامگاه جمعه هفتم مهرماه، سیدجعفر حسینی، رئیس امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه بودجه کشور با فرهاد زیویار، استاندار لرستان دیدار و درباره مهم‌ترین مسائل پیش روی توسعه استان گفت‌وگو کرد.

در این دیدار زیویار با اشاره به اینکه ‌ توزیع نامناسب اعتبارات بودجه‌ای گاهی به جای توسعه متوازن منطقه‌ای در کشور باعث تمرکز منابع در مرکز کشور یا مناطق خاص می‌شود، افزود: به منظور تحقق توسعه متوازن، سند ملی آمایش سرزمین می‌تواند ملاک تخصیص منابع بودجه باشد.

استاندار لرستان با بیان اینکه ساخت راه‌آهن دورود- خرم‌آباد - اندیمشک و ساخت سدهای لرستان از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان و دستور مستقیم ایشان است، افزود: نقش سازمان برنامه و بودجه کشور و امور آمایش در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در سطح لرستان با رویکرد آینده‌نگر و مبتنی بر مؤلفه‌های بنیادین توسعه پایدار که از جمله طرح‌های زیربنایی با رویکرد گردشگری استان هستند بسیار حائز اهمیت است.

سیدجعفر حسینی نیز در این دیدار گفت: ظرفیت‌هایی که در قالب برنامه‌ریزی توسعه فضایی و آمایش سرزمین برای مسیر آتی توسعه کشور در نظر گرفته شده است باید به جای موضوع تقسیمات اداری- سیاسی در روند بودجه ریزی عمومی کشور ملاک عمل واقع شود.

علیرضا رحمت‌نیا، معاون امور آمایش سرزمین و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه بودجه کشور، احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان، سمانه حسن‌پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان لرستان نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha