• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402070804813
  • منبع : نمایندگی اردبیل

سردار غلام عسگر کریمیان:

راه شهیدان را باید شناخت و طی کرد

راه شهیدان را باید شناخت و طی کرد

ایسنا/اردبیل سردار غلام عسگر کریمیان در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بنیاد مسکن استان شناخت راه شهیدان را ضروری دانست و افزود: این راه باید همچنان طی شود.

سردار غلام عسگر کریمیان ۸ مهر در مراسمی که به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس در نمازخانه اداره بنیاد مسکن استان اردبیل و با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان، مسئول دفتر ولی نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن و سایر کارکنان این اداره کل برگزار شد، گفت: تمامی اقشار جامعه باید با ایمان به خدا، روحیه جهادی، درستکاری، جهاد تبیین در کنار هم باشند تا بسیاری از مشکلات کشور حل شود و در واقع باید راه شهیدان را شناخت و راه شان را طی کرد.
وی افزود: در گذشته اگر دشمن علیه کشور و انقلاب ما جنگ سخت راه انداخته بود، اما این بار با نبرد شناختی و ادراکی سعی در وارونه جلوه دادن ادراکات فرزندان ما و جامعه اسلامی ما به سوی هرآنچه که مدنظرشان است و ما باید با آگاهی دادن به مردم جامعه و حساس نشان دادن باورهای ارزشی خود نقشه دشمن را بر آب کنیم.  
کریمیان اظهار کرد: طبق فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی ما در هشت سال دفاع مقدس ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب رت شکستیم و این امر مرهون پیوند بین فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس و پیوند بین امام و امت بود.
وی ادامه داد: در آن زمان جنگ نیابتی صدام زمانی به ما تحمیل شد که ۶۰ هزار نفر از مستشاران امریکایی که در بدنه ارتش بودند فرار کردند، اما طبق فرمایش امام خمینی (ره) کلیات ارتش از بدنه مردم بود اما عناصر مزدور کارهای کلیدی را خودشان انجام می دادند و بنابراین عده ای فرار کردند و پاک سازی شدند.
وی تصریح کرد: دشمن در ارزیابی اطلاعاتی خطای محاسباتی داشت چراکه بعد از تشکیل مرکز مشترک سپاه و ارتش، گمان نمی کردند نیروهای بسیج مردمی این گونه رشادت و از خود گذشتگی کنند و حماسه ها بیافرینند.
کریمیان تأکید کرد: مقام معظم رهبری اولین بار در دهه ۷۰ واژه تهاجم فرهنگی را وارد ادبیات سیاسی کشور کردند و جنگ نرم یک نبرد پیچیده فرهنگی و اجتماعی بود که دشمن وقتی دید در نبرد نظامی نمی تواند ما را شکست دهد، نبرد فرهنگی علیه کشور ما را شروع کردند.
وی خاطرنشان کرد: ما طبق فرمایش رهبری اکنون در وسط میدان نبردیم و نباید اجازه بدهیم دشمن با ایجاد بحران ایدئولوژی و بحران هویت، سرمایه های اجتماعی مان را ضعیف کند.
این رزمنده جنگ تحمیلی با بیان اینکه پل خیبر یک مهندسی رزمی بود، اضافه کرد: با وجود موانع طبیعی و مصنوعی غیرت مردان ما به پشتیبانی مردمی، مادران و همسران از مام میهن دفاع کردند و نگذاشتند یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد و  کشور ما در قطعنامه ۵۹۸ نیز که از سوی شورای امنیت سازمان ملل انجام شد، تا زمانی که عراق به عنوان متجاوز و میزان خسارت مشخص نشده بود آن را قبول نمی کرد که با گرفتن این امتیازات این قطعنامه را پذیرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha