• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402070804816
  • خبرنگار : 30057

از امروز آغاز می‌شود

۴ موضوع فناورانه در دستور کار ۱۳۰ دانشمند جهان اسلام در نشست تبادل فناوری

۴ موضوع فناورانه در دستور کار ۱۳۰ دانشمند جهان اسلام در نشست تبادل فناوری

«سلامت»، «انرژی»، «محیط زیست»، «هوش مصنوعی» و «زیست‌بوم علم و فناوری» موضوعات اصلی نشست «برنامه تبادل علم و فناوری» است که از امروز با حضور ۱۳۰ دانشمند جهان اسلام آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایسنا، از شب گذشته جمعه ۷ مهرماه هشتمین نشست‌ تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) همزمان با چهارمین آیین اعطای جایزه مصطفی(ص) با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و ارائه دانشمندان و برگزیدگان چهارمین جایزه مصطفی(ص)، با حضور رئیس جمهوری و معاون علمی رئیس‌جمهوری در اصفهان برگزار شد و با این آغاز، از امروز شنبه ۸ مهر  نهمین دوره «برنامه تبادل علم و فناوری» یا «استپ» به اختصار "Science and Technology Exchange Program (STEP)" کار خود را شروع خواهد کرد.

پنجمین دوره جایزه مصطفی(ص) با حضور بیش از ۱۳۰ دانشمند مطرح جهان اسلام، سفرای مختلف حاضر در کشور، هیات دولت و استانداران و بیش از ۱۰۰ دانشمند جهان اسلام بوده است. این دوره از جایزه مصطفی (ص) در حالی در اصفهان شروع شد که آخرین دوره‌ای است که این رویداد در ایران برگزار می‌شود و از سال‌های آینده برگزاری آن به کشورهای دیگر واگذار خواهد شد.

این دوره جایزه مصطفی (ص) اولین دوره‌ای است که در خارج از تهران و در سالن همایش‌های بین‌المللی سران استان اصفهان برگزار شده است.

پیش از برگزاری دوره نخست جایزه مصطفی(ص) طراحی بستری به منظور تحقق اهداف این جایزه در ایجاد فضای همکاری و تعامل بین متخصصان و دانشمندان کشورهای ­اسلامی در دستور کار قرار گرفت که منجر به ارائه‌ چارچوبی شد که به عنوان «برنامه تبادل علم و فناوری» یا استپ به اختصار “Science and Technology Exchange Program (STEP)” شهرت یافت.

بستر ایجادشده قصد دارد ضمن تبیین گفتمان علم و فناوری و توسعه شبکه ارتباطات دانشمندان جهان­ اسلام در قالب برگزاری رویدادهای بین‌المللی، به زمینه‌سازی جهت ایجاد هم‌افزایی و توسعه همکاری‌های علمی پرداخته و زمینه توسعه فعالیت­‌های علمی و فناورانه را در کشورهای عضو سازمان همکاری ­اسلامی مهیا کند. همچنین با ارائه حمایت­‌های مالی در حوزه پژوهش‌های کاربردی و اتصال پژوهشگران و اساتید جهان ­اسلام به شبکه‌ای از دانشمندان برجسته، سعی بر تقویت تعاملات علمی در سطح بین‌الملل دارد.

اولین دوره نشست استپ مربوط به سال ۱۳۹۴ در تهران بازمی‌گردد. دومین دوره آن در کشور مالزی، سومین دوره در دانشگاه‌های شهرهای ایران، چهارمین دوره در دانشگاه سلطان قابوس عمان، پنجمین دوره در دانشگاه کراچی پاکستان، ششمین دوره همزمان با سومین آیین جایزه مصطفی (ص) و هفتمین دوره به صورت مجازی و هشتمین دوره استپ نیز همزمان با چهارمین دوره جایزه مصطفی (ص) در تهران برگزار شده است.

نهمین نشست برنامه تبادل تجربیات علم و فناوری (استپ) با موضوع‌های سلامت، انرژی، محیط زیست، هوش مصنوعی و زیست بوم علم و فناوری، ۸ تا ۱۰ مهرماه ۱۴۰۲ در دانشگاه‌های اصفهان، صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha