• شنبه / ۸ مهر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402070804894
  • خبرنگار : 71588

صنعا: عربستان اقدامات اعتمادسازی با یمن را آغاز و به سمت صلح حرکت کند

صنعا: عربستان اقدامات اعتمادسازی با یمن را آغاز و به سمت صلح حرکت کند

جنبش انصارالله یمن با متهم کردن جامعه جهانی به مانع‌تراشی در تلاش‌ها برای خاتمه بخشیدن به نزاع‌های کنونی در این کشور برای نهمین سال متوالی، از عربستان خواست تا با اتخاذ اقداماتی برای اعتمادسازی به سمت برقراری صلح در این کشور قدم بردارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت صنعا و از رهبران گروه انصارالله یمن خاطرنشان کرد، صنعا و ریاض باید به قدم برداشتن به سمت صلح ادامه دهند و عملاً در راستای اجرای اقدامات مربوط به اعتمادسازی مشارکت کنند و به طرف‌هایی که مانع‌تراشی می‌کنند و از آن سود می‌برند، گوش ندهند.

العزی که رئیس اداره سیاسی و روابط خارجی در انصارالله یمن نیز هست، همچنین تصریح کرد، جامعه جهانی باید سیاست‌های خود را در راستای این تمایل مشترک ریاض و صنعا و تصمیم‌گیری برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح اصلاح کند.

همچنین به نوشته روزنامه رای الیوم،‌ بحرین روز جمعه از کشته شدن یکی از نیروهای خود در ائتلاف سعودی در یمن بر اثر شدت جراحات در نتیجه «حمله چند روز پیش انصارالله» خبر داد.

صنعا: عربستان اقدامات اعتمادسازی با یمن را آغاز و به سمت صلح حرکت کند

این خبر در بیانیه‌ فرماندهی کل نیروی نظامی بحرین از حساب تایید شده این فرماندهی در پلتفرم اینستاگرام منتشر شده و توسط خبرگزاری رسمی این کشور تایید شده است.

در این بیانیه آمده است: «فرماندهی کل نیروی دفاعی بحرین عزادار ستوان یکم حمد خلیفه الکوبیسی است که جمعه بر اثر جراحات شدید در نتیجه حمله روز دوشنبه حوثی‌ها (انصارالله) کشته شد.»

این فرماندهی افزود، به رغم این حادثه به مشارکت در عملیات ائتلاف سعودی در یمن ادامه می‌دهد.

روز چهارشنبه نیز ارتش بحرین اعلام کرد که یکی از نیروهایش پس از جراحت در پی حمله به مرزهای جنوبی عربستان کشته شد.

پیش از این و در روز دوشنبه ارتش بحرین اعلام کرد که یک افسر و یک فرد غیرنظامی در حمله منتسب به انصارالله به مواضع آنها در مرزهای جنوبی عربستان کشته شدند.

پس از آن محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله یمن درباره حمله پهپادی به مرزهای جنوبی عربستان اعلام کرد: وقوع این موارد نقض آتش‌بس را تاسف آور می‌دانیم.

عبدالسلام افزود: بر اهمیت ورود به مرحله صلح جدی از سوی تمامی طرف‌ها تاکید داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha